Pijn bij lies..?

Hee,
Ik was op school aan het gymen.
We moesten via een trampoline een koprol maken op een mat die in de lucht was getild door pilaren.

Maar,
Ik rende naar de trampo en net voor de trampo 'knak'
Ik heb echt pijn in me been.

Wat is dit?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Spierscheuring zou kunnen,als het na een 2-tal dagen niet beter is ev.een dokter raadplegen.
fremar
11 jaar geleden
Hallo,

Dit kan duiden op verscheidene dingen.
Ik hoop voor je dat je je lies enkel wat op hebt gerekt, dit kan inderdaad zorgen voor pijn met lopen, steunen etc.
Het kan ook duiden op een ingescheurde spier. Ik zal hier zo wat verder op in gaan.

Het beste wat je kunt doen is even een paar dagen niet sporten, intensief bewegen of krachttraining met je benen. Als je pijn weg gaat en je de week (weken) daarna geen last meer hebt, dan heb je waarschijnlijk je spier iets opgerekt en is er verder niets aan de hand :)
Als de pijn aan blijft houden en niet weggaat of verergert is de kans aanwezig dat je een scheurtje in spier hebt.
Blijft het enkel bij dit scheurtje is het simpel, dan moet je een poos rust houden zodat de spier zichzelf weer kan herstellen.

Ik heb zelf mijn lies ook flink ingescheurd had, dus ik weet hoe vervelend dit kan zijn. Ik kon namelijk niet stilzitten en omdat bij mij de pijn enkel op kwam dagen na een poosje sporten (voetbal) kon ik elke keer wel gewoon een halve training doen en een deel van de helft tijdens een wedstrijd. Daarna had ik heel veel pijn in mijn lies en kon ik ook echt even niets meer. Omdat ik dit echter bleef doen scheurde mijn lies steeds verder in, hierdoor kon ik +- 4/5 maanden niets meer. Ik heb zelfs nu nog af en toe last tijdens een langere periode rennen oid, terwijl het al ruim 2jaar genezen is.

Het is dus heel belangrijk om, mits het probleem aanhoudt een afspraak te maken met een arts of fysiotherapeut. Ik heb een soort scan ondergaan waarbij ze een soort gel op je lies smeren en dan in je lichaam kunnen kijken. Toen vonden ze bij mij de scheuring.

Voorlopig dus even rust houden en als het verergert een afspraak maken bij een fysiotherapeut. Moet helemaal goed komen! :)

Filolanca.