Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Waarom duurt poepen (bij mij) zo lang?

Veel mensen poepen in minder dan een minuut, maar bij mij duurt het 5-10 minuten. Het komt gewoon niet, hoe zou dit komen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Kennelijk eet jij niet genoeg vezels en vetten. Beide helpen namelijk om de ontlasting soepel en gemakkelijk kwijt te raken. Of je drinkt te weinig, waardoor het hard en stug wordt.

Harder persen misschien? ;) Nee ff serieus; ik zou daarmee langs de dokter gaan misschien is de trechter van je endeldarm naar je anus te smal en houdt dat je poep tegen. De dokter zal dan waarschijnlijk in je anus gaan kijken en voelen. En die kan je uitsluitsel geven.

Misschien ga je te vroeg op de pot zitten.ik ga naar de wc als ik aandrang voel om te poepen,het loopt dan van een leien dakje.Ga ik eerder omdat ik bv ergens heen moet,gaat het vaak veel moeilijker.

Zit je misschien op je telefoon op de wc? Als ik haast heb pers ik het snel uit, maar als ik op mijn telefoon zit merk ik dat ik het persen uit mezelf uitstel, dus ik stel voor. Weg met alle afleidingen, dus ook niks lezen.

Kennelijk eet jij te veel waardoor de stoelgang vastloopt dus zorg ervoor dat je minder en gezonder eet goed vezels en koolhydraten bijvoorbeeld en veel fruit. Ik kan het weten want ik ben voeding psycholoog dus u kunt mij vertrouwen. Voor de rest veel succes.