Ik heb het vaak heet/koud, zweet overmatig en ben vaak moe, wat kan dit zijn?

Deze klachten heb ik al heel lang, maar helaas hebben artsen nooit iets kunnen vinden. Ik heb het vaak enorm koud en het volgende moment heb ik het weer heet. Het zweet loopt in straaltjes van me af als het ook maar een beetje warm is en ik ben bijna altijd moe.

Het zou fijn zijn als iemand deze symptomen herkent, dan kan ik de artsen misschien wat meer aanknopingspunten geven.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
50K
Amadea
10 jaar geleden
Ben je een man of een vrouw, leeftijd achter in de veertig begin vijftig?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik ben een man, begin 20.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Gebruik je alcohol?
Ivana
10 jaar geleden
Hopelijk geen hartfalen?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik gebruik op zijn tijd alcohol, maar zelden (veel) te veel. In een gemiddelde week drink ik minder dan 1 glas per dag. Ik rook wel +/- 4 keer in de week wat hasj om te ontspannen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat lijkt mij dan niet de oorzaak, wel nuttig dit met je arts te bespreken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb dit al vaker met artsen besproken en ben ook al vaak doorgestuurd naar het ziekenhuis voor testen, helaas hebben ze nooit iets kunnen vinden. Op dit moment ben ik ook niet geheel tevreden met mijn huisarts, maar helaas is terug gaan naar degene waar ik wel tevreden mee was, geen optie.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het roken van een joint heeft als gevolg dat de kwaliteit van je slaap erg achteruit gaat. Dat kan verklaren dat je moe bent. En omdat je lichamelijk uitgeput bent kost alle energie en heeft je lichaam moeite om de warmte goed af te voeren, en dat kan het zweten verklaren.
Ik zou zeggen stop volledig met de joints. En kijk over een paar maanden hoe je je dan voelt. Slechter zal iig niet worden.
Ritsuka
10 jaar geleden
Ben je ook al eens doorverwezen naar een dietist om te kijken of je voeding wel optimaal is?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik ben nog nooit doorverwezen naar een dietist. Door de joints kan het niet komen, want dit is al op vroege leeftijd begonnen en het blowen is pas van de laatste tijd. Dit helpt me in ieder geval om in slaap te komen, want dat heb ik ook nooit gekund. Dan rook ik liever was hasj dan dat ik aan de slaappillen moet. Ook drink ik niet zo heel veel cafeïne, 4 bakjes koffie per dag, maximaal en vaak minder.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je hebt over niet in slaap kunnen komen. En daarom joints of slaappillen zou gebruiken. + het overmatig zweten... Dan lijkt het stress te zijn. Heb je al eens gepraat met een psycholoog?
gonna
10 jaar geleden
Het kan stress zijn, maar ook teveel suikergebruik. Ik eet heel gezond en ook biologische en snoepte 1 keer in de twee drie weken een flink stuk gebak.
Ik consumeer heel weinig suiker, maar soms verwen ik mezelf met een flink stuk gebak. Nooit had ik last daarvan. Sinds een paar maanden merk ik dat ik daarna enorm slap en moe ben en enorm begin te zweten. Ook krijg ik last van mn ogen. Wazig zien Het is nu drie keer gebeurd en nu weet ik zeker dat het van de suiker komt. Ik kan er niet meer tegen en stop nu definitief met met mezelf verwennen als ik dat er voor in de plaats krijg. Heeft met de bloedsuikerspiegel te maken. Mijn altvleesklier verbied mij nog langer te snoepen en doe ik het wel krijg ik die vreselijke straf. Ik moet er wel bij zeggen dat ik 60 jaar ben en mn hele leven zonder straf heb kunnen snoepen. Dat feest is nu voorbij. Met andere woorden let eens op je gebruik van suiker of frisdranken.
Gebruik anders stevia of een ander natuurlijk suiker
Gonna

Antwoorden (2)

Zweten is een manier om afvalstoffen kwijt te raken.
Daarom zweet je bijvoorbeeld veel als je een kater hebt en bij veel andere vergiftigingen.
Dat zou in kunnen houden dat er bij jou teveel afvalstoffen binnen komen, of dat je lichaam moeite heeft met de afvoer.

Koud/warm problemen kunnen veroorzaakt worden door problemen met en/of een onbalans tussen schildklier en bijnieren.
http://www.westonaprice.org/dutch/treating-low-metabolism-dutch-translation
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Cryofiel
10 jaar geleden
Zweten is een manier om af te koelen, niet om afvalstoffen kwijt te raken. Afvalstoffen raak je kwijt door uitscheiding, via de lever en de nieren. Dat je van sommige (!) vergiftigingen gaat zweten, heeft dan ook niets met de afvalstoffen te maken. De vergiftiging brengt de normale warmteregulatie van het lichaam in de war. Daardoor ga je zweten: het lichaam wordt misleid door de gifstoffen, denkt dat het moet zweten, maar dat is niet zo.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als alles werkt zoals het hoort klopt dat,
maar als o.a. de lever teveel te verwerken krijgt of slecht werkt wordt het een ander verhaal. Waarom denk je dat zweet per direct kan stinken? (als niet door voeding of hygiëne)
http://www.leerwiki.nl/Last_van_stinkende_oksels
Cryofiel
10 jaar geleden
Dat voorbeeld wilde ik ook noemen, maar ik heb het weggelaten uit mijn eerste reactie. Zweet kan inderdaad per direct stinken. Sommige stofwisselingsziekten kunnen zelfs worden gediagnosticeerd aan de reuk van de patiënt. Die ruikt dan naar aceton, naar vis, of naar iets anders. Wat er dan gebeurt is dat het eigenlijke systeem (lever, nieren) niet goed functioneert. Daardoor hopen de afvalstoffen zich op. Uiteindelijk is de concentratie zo hoog opgelopen dat ze niet alleen het lichaam vergiftigen, maar ook via alle andere mogelijke manieren naar buiten komen. Maar mag je dan zeggen dat dit de bedoeling is? Volgens mij niet. Dat is net zoiets als zeggen dat het overstromen van de toiletpot een manier is om afvalstoffen kwijt te raken. "Want kijk maar, als het riool verstopt is, dan stroomt de toiletpot over en verspreiden de afvalstoffen zich over de vloer!"
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mee eens.
Mijn antwoord moet wel in het licht van de vraag ".. zweet overmatig" gezien worden. Wat mij betreft mag zweten in het rijtje: van diarree en overgeven staan.
En de andere kant is er een groep die zweert bij de sauna. (hoewel dat meer dan alleen zweten is)
Het kan wel honderd oorzaken hebben, zoals:
Te veel suiker
Na symptonen van blaasontstekking
Te snel werkende schildklier
Dit zijn meer de oorzaken als je overdag zweet. Ik weet niet of je ook 's nacht zweet maar dan heb je nog meer oorzaken. Zoals Pfeiffer. Maar dit is dan alleen als je 's nacht zweet.
Anders zou je ook op http://forum.viva.nl/forum/list_message/11699950 kunnen kijken. Succes!
Bronnen: