Ik heb vandaag op de sportschool veel oefeningen gedaan om mijn biceps en borst te trainen, is het normaal dat ik het het meeste voel aan me triceps?

Met dat voelen bedoel ik dus spierpijn.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (2)

Ik weet natuurlijk niet wát je precies hoe getraind hebt, maar je tricepts is een veel kleinere spier dan je diverse borstspieren. Vaak als ik mijn borst train voel ik het juist in de buurt van mijn schouders/oksels. Je borst kun je op verschillende manieren trainen: je hoge spieren of je lage spieren. Je triceps is maar één spier dus als je die goed traint voel je dit meer dan het samenstel van borstspieren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wanneer je traint kan het zo zijn dat de ene spier relatief minder krachtig is dan de andere spier. Als je je borst en biceps traint, kan dat op talloze verschillende manieren. Het is goed mogelijk dat je bij het trainen van je borstspier ondersteuning nodig hebt van je triceps. Sterker nog, als je bijvoorbeeld een bench press doet, is het onvermijdelijk om ook andere spieren te gebruiken. Als je triceps relatief zwak is in vergelijking met je borstspieren, dan kan het zo zijn dat je deze spier in het begin veel voelt. Het kan ook zo zijn dat je de oefening verkeerd doet. Als je bijvoorbeeld bij een bench press je rug niet genoeg holt, komt het gewicht van de halter op je armen, nek en schouders terecht. In principe ben je dan dus je armen aan het trainen i.p.v. je borst.

Kijk op de sportschool maar eens goed naar de gebruiksaanwijzing van verschillende apparaten. Je traint altijd een bepaalde hoofdgroep en daarnaast maak je ook gebruik van ondersteunende spieren.

Als je overigens echt spierPIJN hebt, dus fysieke pijn, dan is er vaak iets niet goed. Informeer het beste even bij je sportinstructeur of als de pijn aanhoudt bij je huisarts. Verkeerd trainen kan leiden tot permanente beschadiging aan je spierbanden, waardoor je mogelijk bepaalde oefeningen op den duur helemaal niet meer kunt doen.

Vraag je sportinstructeur dus om raad.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4 sets of Incline Dumbbell Press
3 sets of Bench Press
3 sets of Incline Flies
3 sets of Chest Dips
3 sets of Barbell Curls Dit heb ik zo een beetje gedaan + buikspieren+ cardio en een paar vaste automaten.