wat is een goed kussen voor je nek als je nekklachten hebt?

ik heb bijna altijd last van mijn nek. Ik voel ook spier knopen erin zitten. wat is een goed kussen en hoe kan ik het beste liggen om met een ontspannen nek wakker te worden?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.2K
Ritsuka
10 jaar geleden
en weet je zeker dat het van een slecht kussen komt? niet van een verkeerde houding overdag of veel stress (daar kun je ook door verkrampen)

Het beste antwoord

Er zijn veel kussens in de handel die goed zouden zijn voor je nek
Alleen is de ene nek de andere niet , dus welke kussen goed is voor JOU nek is gewoon niet te zeggen :-(
Ik heb zelf gewoon een aantal kussens uitgeprobeerd en nu heb ik er gelukkig 1 die goed is
Ik heb in elke geval baat bij een goed gevuld kussen die niet te hard is
En als je zo op zijn tijd de kussen een keer in de droger gooit met een tennisbal blijft hij ook goed ook
Maar zoals ik al schreef , het is gewoon een kwestie van uitproberen tot je de juiste kussen voor jou hebt
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Hangt heel erg van je slaaphouding af. Ga eens langs de fysiotherapeut. Die kan je met je nek en je kussen helpen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Inderdaad is een bezoek aan de fysio dan wel goed, maar daar moet je meestal wel op een wachtlijst. Ik heb zelf een traagschuim kussen en dat is ook heel prettig

Toegevoegd na 23 minuten:
http://nl.tempur.com/TEMPUR%C2%AE%20Original%20Hoofdkussen/TNL118M,nl_NL,pd.html?start=1&cgid=traditionele-kussens zelf vind ik dit kussen het beste
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Traagschuimen kussen zijn erg aan te raden, deze vormen zich naar uw lichaam waardoor ze de nek goed ondersteunen. Deze kan je kopen bij veel woonwinkels (Jysk, Ikea, etc.)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Water kussens hebben een vinyl reservoir, dat u kunt vullen met leidingwater. De hoeveelheid water bepaald de wijze van ondersteuning, meestal omringd met een katoenen hoes met een synthetische vulling.
•Voordeel: U kunt het kussen afvullen aan uw persoonlijke wensen, zodat u de juiste ondersteuning verkrijgt voor uw nek.