Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

heb nu al een tijdje last van mijn onderrug als ik wakker word, het lijkt net alsof ik met mijn buik omhoog heb geslapen waardoor er een holling is?!?

Daarna is het weer weg. Ik heb alleen als ik uitslaap en heel soms als ik een normale tijd slaap!

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Dat duidt op een slecht matras! Ik had precies hetzelfde. Sliep op een vrij dun matras van 10 jaar oud. Nadat ik vorig jaar een nieuw, dikker matras kocht, heb ik er nooit meer last van gehad. Echt een verademing.

Misschien is je matras versleten of heb je 's nachts veel last van de kou.

Als je een erg holle rug ligt, kan het inderdaad dat als je vooral op je rug ligt, hierdoor klachten ontstaan bij lang liggen. Dat kan komen door je matras, maar ook doordat je weinig beweegt in je slaap, waarbij trouwens dat laatste ook weer door je matras kan komen. Ook een kussen kan invloed hebben trouwens. Als je vooral op je rug ligt, kan het helpen je benen wat hoger te leggen door een knieknik van een verstelbare bedbodem (als je die hebt) hoger te zetten, of een kussen onder je benen te leggen. Maar nog belangrijker is dat je genoeg van houding wisselt. Geen enkele houding is goed om lang in te zitten, en voor liggen geldt eigenlijk hetzelfde. Een goede matras kan helpen om beter te kunnen bewegen in bed. En als het alleen voorkomt wanneer je uitslaapt, zul je het er - als andere adviezen niet werken - misschien gewoon mee moeten doen. Goed bewegen voordat je opstaat kan helpen, en een warme douche in de ochtend ook. Maar kijk eerst even naar matras, kussen en lighouding, want het is natuurlijk fijner als er wél iets aan te doen is.

Dit ligt aan de matras . Je moet de matras elke 3 maanden draaien . Je kunt een matras 4 maal over draaien . Ga links achter het bed staan en zet er een 1 op . Draai de matras horizontaal en zet er een 2 op . Draai de matras verticaal en zet er een 3 op . Draai de matras weer horizontaal en zet er een 4 op . En begin dan weer bij 1 . Nu heb je alle kanten gebruikt van de matras en je kunt je nooit meer vergissen hou je hem draaien moet . En het is het beste voor jou lichaam en matras .

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100