Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Als veel bloedneuzen hebt, heb je dan last van dunne aderen?

ik heb heel vaak last van bloedneuzen. vaak bij warm weer en als ik moet niezen hoesten. ik vroeg me af of je dan last hebt van dunne aderen, ook buiten je neus.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Onder de mogelijke oorzaken van een veelvuldige bloedneus staat er niets van dunne aderen,heeft niets te maken met eventueel dunne aderen in het lichaam. De meest voorkomende oorzaken zijn: Een bloedneus kan onder andere het gevolg zijn van: hoge bloeddruk medicijnen, zoals bloedverdunners (aspirine, marcoumar, enz.) of een neusnevel atherosclerose (aderverkalking) uremie (slechte nierfunctie waardoor afvalstoffen zich ophopen in het bloed) leukemie tumoren neusinfecties lupus difterie teleangiëctasie (verwijde bloedvaten) bloedafwijkingen gebrek aan bepaalde vitaminen, zoals vit. C kalkgebrek gaatje in het neustussenschot

Bronnen:
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aandoe...

Nee, het heeft niets te maken met dunne aderen. Het veelvuldig last hebben van bloedneuzen is bij mij verholpen door de KNO-arts. Hij heeft een bloedvat in de neus dichtgebrand. Nadien nooit meer last van dit euvel gehad. Inmiddels 55 jaar geleden.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100