Antipsychotica en vooral haloperidol (Haldol®) geven in combinatie met cannabis mogelijk een verhoogd risico op stoornissen in het bewegen zoals trillen van de spieren of stijfheid. Vanwege deze redenen is het niet verstandig tijdens het gebruik van middelen tegen psychosen cannabis te gebruiken.

Bij sommige mensen verdwijnen de symptomen als ze stoppen met de medicijnen. Bij veel psychiatrische patiënten is het niet mogelijk om zomaar te stoppen. De dosis wordt dan langzaam afgebouwd en er wordt gezocht naar vervangende middelen.
Spierontspannende geneesmiddelen worden voorgeschreven als verschijnselen van tardieve dyskinesie pijn doen. Ook worden botox-injecties gegeven. Of het slikken van vitamine E helpt, is niet bewezen.
Ook als de patiënt stopt met de medicatie, kunnen de verschijnselen van tardieve dyskinesie nog lang doorgaan.
Een patiënt kan de bewegingsstoornis krijgen vlak nadat hij bepaalde geneesmiddelen is gaan gebruiken. Als hij meteen met die middelen stopt, verdwijnen de verschijnselen vaak helemaal.