Is er een naam voor deze chronisch inwendige pijn van ledematen?

Het is erg lastig om deze pijn te beschrijven. Ik heb er al last van sinds ik een peuter was. Heb tot nu toe nog geen duidelijk verband kunnen leggen tussen de pijn en mogelijke oorzaken.

Het komt van binnenuit en bevindt zich altijd in (een van) mijn armen en/of benen en trekt de ene keer na een kwartier, andere keer pas na uren weg. Het voelt bijna als een soort spierpijn, maar dan zonder dat je de spieren gebruikt of aanraakt. Ook is het te beschrijven alsof het heel koud aanvoelt van binnenuit. Probeer dan vaak te wrijven over bijvoorbeeld mijn arm of been, maar dit werkt meer als een soort afleiding, net zoals wanneer je een kruisje met je nagel op een muggenbult maakt tegen de jeuk.
Heb er verder ook heel onregelmatig last van, de ene keer een paar keer per week, andere keer pas na een aantal maanden weer. Ik vermoed dat ik er vooral last van heb wanneer mijn weerstand laag is.
Ben al wel langs de huisarts geweest hierom, maar hij wist ook niet wat het kon zijn. Ik maakte er verder geen probleem van, omdat ik er niet echt grote last van heb en vrij zeker van ben dat het weinig kwaad kan. Het is eerder een vervelend gevoel als het eenmaal terugkeert, maar goed verdraagbaar.

Vroeg me alleen dus af of iemand dit herkent en of hier een naam voor is.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (3)

Reuma wellicht?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ivana
10 jaar geleden
Kan het iets zijn met de bloedvaten? Vaatkramp of iets in die richting?
De pijn komt me bekend voor.
Ik zit een beetje aan spierreuma te denken. Wanneer je Artritis zou hebben, zoals ik, heb je het in de gewrichten, die opzwellen door de ontsteking. Ik zou toch eens een bloed testje laten doen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het doet mij denken aan fibromyalgie,reuma van de weke delen(spieren en pezen),dit heb ik zelf in ernstige mate maar denk dat jij het misschien in een lichte vorm hebt.

Klein citaat uit de bron over fibromyalgie: Fibromyalgie wordt meestal geclassificeerd als een reumatische spieraandoening, omdat een van de meest voorkomende symptomen bij fibromyalgiepatiënten de chronische pijnlijke spieren zijn.

Er staan nog veel meer aandoeningen bij maar daar hoef je uiteraard geen last van te hebben.

Toegevoegd na 6 uur:
Sorry maar in de laatste zin moet aandoeningen symptomen zijn.

Toegevoegd na 6 uur:
Sorry maar in de laatste zin moet aandoeningen symptomen zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat klopt helaas,ik moest een ellelange vragenlijst invullen met ja of nee en zo heeft de reumatoloog ontdekt dat ik fibro heb. Als jij dit zou doen dan zou het er nog niet met zekerheid uitkomen omdat je waarschijnlijk te weinig ja's zou hebben. Verder schiet je er ook weinig mee op omdat je dan wel zou weten dat je het hebt maar er is niks tegen te doen. Aangezien je er al sinds je peutertijd last van hebt denk ik niet dat je er nu nog meer symptomen bij zult krijgen. Ik hoop wel dat ik je een beetje heb kunnen helpen doordat je nu weet wat het zou kunnen zijn. Sterktegroet,
vlindertje