Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb op 2 juli 2013 een meniscus operatie gehad, ze hebben hem gehecht, ik heb nogsteeds best veel pijn.. is dit normaal?

Zelfs met lopen is het pijnlijk en bewegen van links naar rechts als ik lig.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
824

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het verloop van het herstel na een meniscusoperatie verschilt sterk van persoon tot persoon. De ene heeft nauwelijks last en de ander heeft behoorlijke pijnklachten.
De duur van de operatie is van invloed op de snelheid van het herstel. Het kijken, wegknippen van een los fragmentje en weer sluiten van het wondje gaat sneller dan hechten. Ook is bepalend of er beschadigingen aan het kraakbeen zijn ontstaan door de kapotte meniscus. Verder speelt de leeftijd een rol. Als de knie niet duidelijk warm en dik is, zou ik me geen zorgen maken. Je kunt, tenzij je orthopeed anders adviseerde, gewoon rustig lopen, maar geen kilometers en ook niet gaan hardlopen nog. Oefen het buigen en volledig strekken liefst elk uur, zonder te veel kracht en op je gemak. Enkele minuten is genoeg. Koel eventueel met ijs.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja, dit is vrij normaal.
De tijd voor revalidatie is nu aangebroken. Het kan wel tot zes weken duren voordat je weer alles pijnloos kunt na een operatie. Soms gaat het sneller, soms duurt het (veel) langer.
(Lees meer...)
10 jaar geleden
dat is dus nog net geen 2 weken geleden,lijkt me echt heel normaal. wat verwacht je dan,er is behoorlijk gewroet in je knie.
zoiets heeft tijd nodig. geduld dus.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding