Wat is dit voor bult op mijn teen? (Zie foto)

Ik heb dit al een paar jaar (Zeker zo'n 10 jaar, ben nu 18) een grote bult op mijn teen. Ik heb er geen last van in de zin van, het doet geen pijn, ook niet als ik er op druk of iets. Maar het is natuurlijk niet fris om aan te zien. Wat is dit en waarom is het na al die jaren niet weggegaan? Het is een beetje een onduidelijke foto maar als je uitzoomt kan je het wat duidelijker zien. Het is ook lastig te fotograferen.
http://postimg.org/image/mey4uos4b
http://postimg.org/image/4xxzdp81j

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat kan goed een eksteroog/likdoorn zijn. Als jarenlang dag in dag uit die plek op je teen tegen schoeisel aan drukt, dan groeit er een dikke laag eelt om je teen daartegen te beschermen. Maar die laag is nu zo dik geworden dat je een pedicure nodig hebt om 'm te laten verwijderen.
Amadea
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Denk het niet: Symptomen bij Eksteroog U heeft mogelijk eksteroog of likdoorn wanneer u een van de volgende symptomen ervaart: een dikke, ruwe oppervlakte van de huid
een geharde, verhoogde bult
gevoeligheid of pijn onder de huid
schilferige, droge of wasachtige huid Het verschil tussen eksteroog (likdoorn) en eelt Eksteroog (likdoorns) en eelt worden vaak verward, maar de aandoeningen zijn niet hetzelfde: Eksteroog is kleiner dan eelt en heeft een harde kern omgeven door ontstoken huid. Eksteroog heeft de neiging om zich te ontwikkelen op delen van de voeten die geen gewicht hoeven dragen, zoals de toppen en de zijkanten van de tenen, maar ze kunnen ook worden gevonden in delen van de voet die wel gewicht dragen. Eksteroog kan ook tussen de tenen voorkomen. Eksteroog is pijnlijk wanneer deze met de vinger wordt ingedrukt.
Eelt ontwikkelt zich gewoonlijk op de zolen van de voeten, vooral onder de hakken of ballen van de voeten, op de handpalmen, of op de knieën. Eelt is zelden pijnlijk en varieert in grootte en vorm, maar beslaat vaak een groter oppervlak dan een eksteroog.
http://www.eksteroog.eu/