Hoe kan je misselijkheid in attracties voorkomen?

Hoe kan je zorgen dat je niet misselijk wordt in bijv. een achtbaan. Helpt zo'n pilletje voor in een vliegtuig?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
7.3K

Het beste antwoord

Zo'n pilletje zou een beetje kunnen helpen, maar een attractie is wel een heel stuk gewelddadiger dan een vliegtuig dus veel verschil zal het niet maken en het nadeel is dat je er wel duf van kan worden, beetje jammer bij bijvoorbeeld een pretparkbezoek.

Beter letten op wat je eet. Stevig ontbijten helpt. Zorg dat je goed eet, maar niet te veel. Geen vet en geen alcohol of koolzuur en geen pittige dingen.

En kijk een beetje uit met de attracties die je kiest. Misselijk worden heeft te maken met je evenwichtsorgaan. Ga niet in attracties waarin je je niet kunt oriënteren. Zoals draaiende attracties, constant op en neer gaande attracties en attracties die herhaaldelijk over de kop gaan (vaak om 1 as). Ga er zeker niet te snel achter elkaar in.

Doe in een attractie je ogen niet dicht. Als je evenwichtsorgaan niet kan corresponderen met wat je ziet gaat het helemaal mis. Zoek een vast punt en blijf daar naar kijken. Kijk in een achtbaan bijvoorbeeld naar de rails voor je of naar de voorkant van het karretje.

Zeker als je een beetje misselijk wordt moet je je hoofd niet laten zakken en je ogen dicht doen. Blijf naar dat vaste punt kijken, blijf ademhalen en je komt de attractie vast ongeschonden door.

Attracties die je bij voorbaat al niet ziet zitten moet je ook niet in gaan. In een attractie stap je voor je plezier en niet om misselijk te worden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik begrijp niet wat je met een pilletje in het vliegtuig bedoeld, maar goed. In een achtbaan kun je evenwichtsstoornissen krijgen, blijf kijken waar je heen gaat. Dan kun je het wel een beetje voorkomen. Als je zeker weet dat je ziek wordt in de achtbaan, dan is het beste advies, niet in de achtbaan gaan, maar wil je toch in de achtbaan, gebruik dan 2 uur van te voren een reistabletje, dit is verkrijgbaar bij de drogisterij en apotheek. Lees voor gebruik de bijsluiter.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Utrecht
10 jaar geleden
pilletje in het vliegtuig = reistabletje.....
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zo'n pilletje zeker een sucses.
Ik had er een genomen voordat we gingen zeevissen. De gehele boot was zeeziek behalve degene die de reispil genomen hadden. Neem het wel ruim van tevoren in. (1,5 uur) ik zelf gebruik primatour
Have fun.