hoe kom ik aan mijn broze teennagels en hoe kom ik er weer van af?

Mijn teennagels zijn vrij broos. Een tijdje terug had ik een bruin plekje op een van mijn nagels. De pedicure vertelde me dat ik waarachijnlijk ooit ergens tegenaan ben gebotst en dat het niets was. Dat stukje is inmiddels afgescheurt. Maar vandaag is er van mijn andere voet nog een stukje nagel afgescheurt waar geen verkleuring op zat. Verder maakt het dat ook niet een 'nagel-scheur-geluid'.
Mijn andere nagels zijn niet verkleurt maar wel redelijk zacht. Mijn vraag is dus wat is het en hoe kom ik er vanaf?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
iel
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Daarom wil ik er ook vanaf. Dankjewel voor de nuttige reactie...
Pieter2011
10 jaar geleden
Insmeren met tandpasta, citroen of honing is de tip die je op deze website vindt: http://www.omaweetraad.com/tipview.php?rubriek=gezondheid&label=Nagelverzorging
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ga even langs de dokter. Zou kunnen zijn dat je last hebt van een schimmel of bacterie
Cryofiel
10 jaar geleden
Wat is een nagelscheurgeluid? Ik heb ook wel eens een stuk nagel afgescheurd, maar dat maakte geen geluid, en ik kan me er ook echt geen geluid bij voorstellen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Alsof je nat karton scheurt
Cryofiel
10 jaar geleden
Ik hoor alleen geluid als de nagelrest tijdens het scheuren over de huid (of eelt) schuurt. De nagel zelf maakt geen geluid. Wat de vraag oproept: is het normaal dat een nagel geluid maakt tijdens het scheuren, of is het juist normaal dat een nagel dan geen geluid maakt?

Antwoorden (1)

Vitamine A en Silicium zouden prima kunnen helpen.
Broze nagels zou kunnen wijzen op een probleem met je schildklier.
Of je eet te weinig verse groene groente.