Wit blaasje / aft achterin me keel. Hoe kom ik er vanaf?

Dacht eerder dat het weer keel / amandelontsteking was sinds ik dit al2 of 3 keer eerder heb gehad, maar zie dat er bij mijn amandel een wit blaasje zit wat lijkt op een aft. Dit doet elke keer pijn wanneer ik slik en me mond raakt snel uitgedroogt. Kan ik hier iets tegen doen en gaat het snel weg?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
34.2K

Antwoorden (5)

Een Aft is altijd zeer vervelend. Op het internet zijn veel medicijnen voor blaasjes en aften te vinden, het beste vind ik altijd nog grootmoedersrecept:
2 theelepels zout oplossen in een glas met warm water.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik gebruik daar Perio-Aid Maintenance voor. Na elke maaltijd en voor het slapen gaan de mond gedurende zeen minuut uw mond spoelen tot zo diep mogelijk in de keel maar zonder in te slikken.
Niet de Perio-Aid 0,12 want die is zeer sterk geconcentreerd en dan mag u het eerste uur niets drinken, het heeft ook nogal wat bijwerkingen bij sommige mensen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Genit poetsen met de gewone Elmex,ben je er binnen 2 a 3 dagen vanaf.

Toegevoegd na 18 seconden:
Genit moet natuurlijk gebit zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Werkt dat wel ? Want ik heb het namelijk helemaal achterin me keel en denk niet dat het tot helemaal tot daar komt
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als het zo ver achterin zit dan kun je het beste niet spoelen na het poetsen.
Goed spoelen met zout en lauw warm water, eten goed kauwen voordat je het doorslikt.. Het kan zijn dat je iets hards hebt gegeten wat je keelwand heeft beschadigd, ik heb dit zelf welleens met patat of chips.

Er is weinig aan te doen en doet ontzettend zeer, kan wel een week duren voordat de pijn wat wegtrekt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Achter in de keel is een erg lastige plek.
De spoeling van Gum AftaMed bevalt mij heel erg goed, maar ik weet natuurlijk niet of het bij jou ver genoeg achterin komt. Als je kan gorgelen kan het.
Dit middel legt een laagje over de aft zodat hij eigenlijk meteen minder pijn doet. Daarnaast heelt het.
Je hebt er ook gel van voor aften meer voorin de mond.
Succes!!!