Waarom heb ik zo'n pijn in mijn onderrug bij het buigen?

Hej,

Sinds een paar dagen heb ik -wanneer ik buig- en terug recht wil staan zeer veel pijn en 't kost me redelijk wa moeite om terug recht te kunnen staan. Jullie denken waarschijnlijk allemaal van het werken ofzo maar ik ben 16 jaar en zit op school (ASO, dus geen bouw ofzo) en de laatste keer dat ik m'n vakantiejob deed was vorige zomer.

Nu ben ik wel verontrust want ik moet van de zomer een maand werken in een hand-carwash, dus wordt veel buigen enzo. Iemand een idee hoe dit veroorzaakt werd bij mij en hoe er snel af te geraken? De pijn zit iets onder het midden van mijn rug en wordt intens wanneer ik van een buigpositie naar rechtstaan ga.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ritsuka
10 jaar geleden
Heb je toevallig onderuitgezakt gezeten of zo?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja kan wel een paar keer
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is belangrijk, zeker als je in de groei bent om een goede zit houding aan te leren. Bespaar je die hernia en chronische pijn van later.

Het beste antwoord

Dat kan een lichte ontsteking van de zenuwen zijn door waarschijnlijk te zwaar sjouwen van dingen. Dat kan bv uw boekentas zijn.
Ik zou daar niet te lang mee wachten om eens een scan te laten nemen.
Die job op zich zal wel geen probleem zijn want onbelast veel bewegen is net goed voor de spieren rondom die zone ALS die zenuw niet ontstoken is.
Dus maar één goede raad TIJDIG laten controleren door een specialist arts.
Mijn vrouw ondergaat haar 5e rugoperatie onderaan de wervelkolom, dus ik weet waar ik over praat.