Wanneer moet een snee gehecht worden?

Ongeveer 3cm lang met een hoekje (dus klein huidflapje). Paar mm diep. Krijg de huid niet strak er tegenaan. Bloed af en toe

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.6K

Antwoorden (1)

Wanneer de wond diep is en de wondranden/de huid te veel wijkt, dus niet mooi zal genezen zonder litteken, dan is er reden tot hechten.
Dit is ter beoordeling van een dokter.
Ga naar de huisartsenpost, maar bel eerst even om je komst aan te kondigen en te vertellen wat er aan de hand is. De vorige keer dat ik er was, werd mij dit gezegd : eerst bellen!

Succes.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Klopt, tegenwoordig moet je zelfs met een gebroken pols bijv eerst bellen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bij de HAP is dat zo maar je kunt met een duidelijk gebroken iets ook beter naar de SEH van het ziekenhuis gaan!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verder moet je een afspraak maken omdat het een huisarts is en je niet hele volksstammen tegelijk wil hebben daar.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Onjuist, je MOET eerst naar de Huisartsenpost, zij verwijzen je door indien nodig naar de Spoed Eisende Hulp. Reden is dat ook daardoor de prijzen van de zorg omhoog vliegen, de Spoed Eisende Hulp is te duur voor veel zaken die door de Huisarts of Huisartsenpost afgehandeld kunnen worden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Met een duidelijk gebroken poot, mag je rechtstreeks naar de SEH hulp, afhankelijk van de breuk kan het zelfs een 112 geval zijn.
Bij twijfel ff bellen met de HAP, die kunnen ook telefonisch doorverwijzen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Echt niet jodokus, als je de hap belt omdat er vermoedelijk iets gebroken is zullen ze je doorsturen naar de SEH maar je kunt echt ook zelf naar de SEH. Als je daar aan komt met iets voor de HAP zullen ze je dat vertellen of vier uur laten wachten maar een SEH mag niemand weigeren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
HERHALING:
Reden is dat ook daardoor de prijzen van de zorg omhoog vliegen, de Spoed Eisende Hulp is te duur voor veel zaken die door de Huisarts of Huisartsenpost afgehandeld kunnen worden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Jij zegt dat het niet mag en dat is niet zo. HERHALING: als mensen met een sneetje naar de SEH gaan zal er verteld worden dat ze sneller klaar zijn bij de HAP (hier is het telnr om een afspraak te maken) en dat ze anders 4 uur moeten wachten. Geholpen worden door een arts assistent even tussendoor is heus niet zoveel duurder dan door een arts bij de HAP.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
"Niet zoveel duurder" is geen argument als het
a) wordt bepaald door de overheid en
b) gaat om miljarden bezuinigingen.
Het gaat er juist om dat iedereen bezuinigt op wat voor schaal dan ook!! Pas wanneer dat bij alle mensen "jong en oud" is doorgedrongen, pas dan is er kans dat er werkelijk EFFECTIEF bezuinigt KAN worden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Jodokus het wordt niet bepaald door de overheid, de seh is NIET verboden. Het is gewoon niet slim om naar de SEH te gaan en dat zal je bij een sneetje echt wel verteld worden. Over het algemeen weten de meeste mensen dit ook onderhand wel. Het verbaast mij eerder dat JIJ de regels niet wist: bellen voor je naar de hap gaat. Die regel is belangrijker dan waar jij het over hebt. Of die snee nu behandeld wordt bij de seh of hap: denk je werkelijk dat dat financieel wat uitmaakt? Nee. Het grootste probleem is de wachttijd, voor jezelf en voor anderen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je zult eerst beter moeten lezen, De regel is dat je EERST MOET BELLEN NAAR DE HUISARTSENPOST... en dan gaat het uiteraard niet over een ernstig ongeluk.
Dit heb ik in mijn antwoord al geschreven, maar Pelle jij moet altijd iets te zeuren hebben, basta, genoeg. einde.