Hoe krijg ik mijn opgezette voeten weer slank?

Het hele jaar door heb ik vaak opgezette voeten, hoe is dit te verhelpen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.3K
Amadea
10 jaar geleden
Heb jij obesitas? Daar kan het een gevolg van zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je hebt al goede tips maar ga nr de dokter . Wat kan helpen is dat je dokter je plas tabletten voorschrijft . Dus vocht afdrijvend . Bleek selderij , heeft dat vermogen ook , asperges , radijs . Maar de bleek selderij werkt het beste .
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@Amadea, ik heb juist een ideaal gewicht, lengte1.65- 57 kg.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@LGA, ik slik niets, en ik ben niet zwanger.
Ritsuka
10 jaar geleden
Minder zout eten
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@Ritsuka,eet bijna geen zout
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zijn je nierfuncties normaal?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En je hart? Daar problemen mee? Ik zou eerst eens op zoek gaan naar de oorzaak van je probleem.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@kruidenvrouw,
hmm tja, dat word gissen, zover dat ik weet hebt ik niets?
Mijn nieren en hart? dat kan alleen een specialist zeggen.

Antwoorden (2)

Meer water drinken en minder zout gebruiken. 's Avonds je benen op een verhoging leggen.
Draag je hoge hakken dan kan je daar beter mee stoppen.

Maar het kan ook aan je bloedsomloop liggen. Dat kan alleen een arts beoordelen. Mogelijk dat je dan het beste steunkousen kunt gaan dragen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Nu ik je vorige vraag zie wil ik er echt op aandringen om je huisarts te bezoeken. Want een jonge vrouw kan al die klachten niet zomaar hebben, daar moet een oorzaak voor zijn die misschien verholpen kan worden.
Amadea
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik drink veel gezonde theeen, en zout doe ik nauwelijks in mijn eten.
Hoge hakken draag ik niet,ik draag meestal sneakers, of platte laarzen.
En ik drink heel weinig dat houd in 1 biertje of een baco in het weekend, en soms maanden niet. Misschien de bloedsomloop..
Mijn vorige vraag duidt niet op iets ergs naar mijn mening.
En de huisarts heb je niet veel aan die stuurt je vaak gewoon weer naar huis, met het bericht dat het niet alarmerend is.
Je kan met dat betreft beter een specialist hebben.
Ik maak mij ook niet zorgen, maar als ik van mijn dikke voeten op een makkelijke manier met bepaalde voeding bijvoorbeeld eraf kan komen, prima..
Ik weet toevallig dat mijn moeder hier ook een tijd last van heeft gehad, en zij had toen een tip van de huisarts gekregen dat ze selderij moest eten en dat ze het in een voetenbadje moest doen. dit hielp echter wel, zij heeft hier nu geen last meer van. toch zou ik voor de zekerheid even langs de huisarts gaan.