Als ik wat eet moet ik na "15min" direct naar wc, hoe komt dit?

Als ik bijv. wat eet moet ik na kwartiertje naar wc. Is dit slecht of goed? Wat kan ik eraan doen? Best lastig namelijk.

Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
6.8K
Amadea
10 jaar geleden
Na álles wat je eet? Dus minstens drie keer per dag? Of alleen nadat je een bepaald voedingsmiddel tot je genomen hebt?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik ken iemand die hetzelfde heeft, het kan dat je spijsvertering dan gewoon heel snel werkt.
ItisILeClerc
10 jaar geleden
gebruik je metformine?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nou als die dat heeft na alles wat hij eet is het minstens 6x per dag.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Pelle, dat klopt ook ;) hij gaat ook circa 6x per dag. Hij heeft het bij alles maar niet bij alles (bijv kleinere dingen) dat de aandrang zodanig is dat hij niet kan wachten. Maar 6x op een dag is wel gemiddelde ja bij hem.
Ritsuka
10 jaar geleden
eet je ook op elke dag op hetzelfde moment? stel je eet normaal om 8.00 uur, en om 8.15 moet je, heb je dit ook als je om 9.00 uur eet?
en zo vaak op een dag lijkt mij niet helemaal gezond denk ik. 2-3 keer kan wel.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De dokter zei eens tegen mij dat zolang je geen verdere klachten hebt en het er normaal uitziet, je bent 6x kan op een dag en sommige mensen 1x in de 2 dagen bijv.

Het beste antwoord

Wanneer u aandrang tot ontlasting voelt (dit is vaak 15-30 minuten na de maaltijd) ga dan zo snel mogelijk naar het toilet.
Dus zo abnormaal is het niet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
top!

Andere antwoorden (1)

Je spijsverteringskanaal is ontzettend lang. Als je iets eet kan nooit het gene wat je gegeten hebt bij je endeldarm zijn binnen 15 minuten. Wel kan het zo zijn dat je iets wat je eerder gegeten hebt op dat moment bij je endeldarm is aangekomen. Als je nagaat hoeveel meter een heel spijsverteringskanaal is (8 tot 12m) is het onwaarschijnlijk dat je eten in 15 minuten heel die weg heeft afgelegd. En dan is je eten ook nauwelijks verteerd. Ik zou als ik jou was bijhouden wat je eet en hoevaak/wanneer je naar het toilet moet. Dan heb je in ieder geval wat overzicht. Als je je echt veel zorgen maakt kan je misschien het beste langs de dokter. Als je dan gelijk dat schemaatje meeneemt dan weet de dokter er vast wel raad mee. Sterkte!