Heb ik Voedselvergiftiging? En wat doe ik eraan.

Gisteren werd ik na het eten van een hele rijpe advokado erg misselijk.
Na een brufen knapte ik op.
Vanmorgen voelde ik me kiplekker, alle kinderen in bad gedaan.
Daarna nam ik weer een advokado als ontbijt ( nog geen idee dat het daarvan kwam) en toen werd ik gelijk weer heel beroerd. Het werd echt op me gegooid zeg maar.
Nu lig ik al de hele morgen doodziek in de bank, ik heb diaree en moet steeds overgeven. Ik heb knalrode wangen en een opgezwollen buik.
Is dit misschien voedselvergiftiging?
En wat kan ik doen om me beter te voelen? Ik ben echt heel erg misselijk.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.3K
Ritsuka
11 jaar geleden
Alleen een avocado als ontbijt? Verder niks erbij?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Met een gekookt eitje en een glas groentesap. Maar mijn kinderen hadden ook een eitje bij het ontbijt en die hadden nergens last van.
En gisteren had ik alleen een advokado zonder ei dus het komt echt van de advokado.

Antwoorden (3)

Waarschijnlijk heb je een ernstige voedselvergiftiging,raadpleeg een dokter om te voorkomen dat u een salmonella vergiftigging oploopt.
In de meeste gevallen gaat voedselvergiftiging vanzelf weer over. Overgeven en diarree zijn vervelende klachten die voor uitdroging kunnen zorgen. Zorg daarom altijd dat u voldoende vocht (water) in neemt om uitdroging te voorkomen. De klachten zullen in de meeste gevallen binnen een paar dagen weer over zijn. Voor de zekerheid contact opnemen met uw huisarts is natuurlijk nooit verkeerd. De informatie op deze website dient niet ter vervanging van medisch advies van een arts. Het dient slechts ter informatie.

Als de klachten aanhouden en gepaard gaan met koorts en/of bloed en slijm in de ontlasting is het aan te raden contact op te nemen met een arts. Ook als de diarree langer aanhoudt dan 3 dagen of door het vele overgeven sprake is van uitdroging is het verstandig contact op te nemen. Een veel gehoorde misvatting is dat antibiotica altijd de oplossing is voor voedselvergiftiging. Dit is in de meeste gevallen niet waar. Slechts in sommige gevallen, afhankelijk van de bacterie, zal er antiobiotica gegeven kunnen worden.
fremar
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Beste Fremar,
Dank je voor je antwoord. Ik probeer zoveel mogelijk water te blijven drinken, en hoop dat het snel afzakt.
Bedankt ook voor je link.
Als een avocado overrijp (en glazig van structuur) is, wordt de olie ranzig. Het enige wat je er dan nog mee kan doen, behalve weggooien, is een haarmasker ervan maken. Maar ja, je hebt dus toch ranzige olie binnengekregen en daar is je maag van gaan opspelen. Niet echt een voedselvergiftiging, maar wel een soort buikgriep. Drink veel water, en slappe thee. En rust veel, dat helpt. Morgen is het weer over.
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Beste Amada, dank je voor je antwoord.
Gisteren knapte ik na een brufen op en vandaag gaf niets. Ik was ook veel misselijker dan gisteren. Maar nu ( 6 uur na de advokado) begin ik me toch ietsje beter te voelen.
Ik ben nog lang niet de oude hoor, maar misschien dat de rust, het overgeven en de diaree toch zijn werk doen.
Ik was zo blij met de ontdekking van de advokado zijn goede eigenschappen, maar nu ben ik er wel een beetje klaar mee.
P.s de tip voor het haarmasker is ook leuk, smeer je dat er dan zo in? Alleen pureren?
Dank je voor je tips.
Amadea
11 jaar geleden
Prak de avocado zodat er een soort papje ontstaat. Meng dit door je haar en wikkel er aluminium- of plasticfolie omheen. Laat het masker nu een half uurtje intrekken en spoel het daarna goed uit met shampoo en conditioner.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk helemaal niet dat het aan de ranzigheid ligt. Vetten of oliën worden ranzig door blootstelling aan licht en zuurstof, vandaar dat die eigenlijk in donkere glazen flessen moeten zitten. Een avocado heeft toch een beschermende schil.
Wat bedoel je met een soort buikgriep? Een buikgriep ontstaat enkel door virussen en heeft met fruit eten niets te maken.
Overgeven tezamen met diarree zijn symptomen van vergiftiging zoals @fremar reeds schreef.
Dit klinkt meer als een allergische reactie. Bij voedselvergiftiging ben je er meestal met een dag vanaf. Het is immers uit je systeem. Als je morgen niet beter bent even langs de huisarts.
Geen idee of je vaker Brufen gebruikt maar dit is niet voor dit soort klachten.