Asian glow, ook wel Asian flush, is het rood worden van de huid
na het drinken van alcohol. Soms vlekkerig, soms alleen het gezicht, soms ook het hele lichaam.

Dat komt door het ontbreken van een enzym: aldehyde dehydrogenase,
wat zorgt voor het goed afbreken van de alcohol in de lever.
Het is een genetisch bepaalde "aandoening" en komt vooral voor bij mensen
van Oost Aziatische afkomst.

Maar er zullen ook Nederlanders zijn die dat hebben.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
pinnetje
11 jaar geleden
is dat enzym bij geboorte afwezig ?