Overactieve blaas, hoe train je dat dit beter wordt?

Hoi allemaal,
In december heb ik een tijd in het ziekenhuis gelegen. Daarbij heb ik ook 8 dagen een blaaskatheter gehad. Vanaf na die tijd moet ik steeds vaker plassen. Ook krijg ik steeds vaker het signaal dat ik moet plassen, terwijl dat niet altijd het geval is. Ik heb soms echt het idee dat ik na elk glas of twee glazen al moet plassen. Ik probeer mijn blaas te trainen door niet te gaan en uit te stellen. Heeft iemand hier ervaring mee of tips?

1.2K
VraagAntwoord66
een jaar geleden
Als ik 2 glazen drink, moet ik ook maar de wc. Is niet zo gek
Pieterke
een jaar geleden
Misschien heb je een blaasontsteking aan dat blaaskatheter overgehouden. Heb je daar al op laten onderzoeken?
Ritsuka
een jaar geleden
Ga naar een bekkenbodemfysio, nadat je zeker weet dat het geen blaasontsteking is.

Antwoorden (1)

Bekkenbodemterapie kan helpen, maar vergeet niet dat "volledig" herstel na katheterisatie tot wel een jaar kan duren.
een jaar geleden
Thecis
een jaar geleden
Wel doen bij een geregistreerd therapeut zoals een geregistreerd bekkenfysiotherapeut. Er zijn teveel therapeuten die na een cursus vinden dat zij dit soort klachten ook optimaal kunnen behandelen.