Wat zijn zoal de klachten en wordt het serieus genomen door de artsen, als je denkt dat je overgroei van bacteriën op de dunne darm hebt?

Ik heb ooit een klein stukje op tv gezien hierover. Maar was uit VS en té weinig gezien maar is wel een belletje bij me gaan rinkelen. Vandaar.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Ik denk dat je het over het Prikkelbare Darmsyndroom hebt, dat schijnt te maken te hebben met een overgroei aan darmbacteriën.

De symptomen van bacteriële overgroei zijn: winderigheid, buikpijn, opgeblazen gevoel, diarree en verstopping. De symptomen van het prikkelbare darmsyndroom zijn: buikpijn, gasvorming, diarree en verstopping.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als jij darmproblemen hebt, dan ga je daarmee naar de huisarts.
Het zou best kunnen dat jij iets gezien hebt, waar die huisarts nog niet
aan gedacht heeft.
Dat kun je dan altijd met de huisarts bespreken. Dat zijn huisartsen tegenwoordig wel gewend.
Maar het is niet slim om bij de huisarts al aan te komen met een eigen diagnose:
" overgroei van bacterien op de dunne darm".
Klachten daarvan kunnen heel divers zijn namelijk of nauwelijks optreden:
Veel patiënten zijn asymptomatisch en hebben alleen gewichtsverlies of tekortkoming van enkele voedingstoffen. Sommige hebben diarree of steatorroe.

Dan zal er samen met de huisarts, door proeven, bloedafname, doorverwijzing naar specialist............of wat dan ook, naar een oplossing worden gezocht.

http://www.med-info.nl/Afwijking_MDL%20-%20Malabsorptie%20-%20bacterieel%20overgroei%20syndroom.html