Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Last van kriebelende voeten als ik in bed lig

Ik heb alleen tijdens de lente, zomer en herfst erg last van kriebelende/jeukende voeten. In de winter is mijn kamer door openstaande ramen ijskoud, dus mijn voeten ook en dan jeuken ze niet. In de zomer periode slaap ik met koelelementen in bed zodat me voeten niet jeuken en koud blijven. Maar ik wil hier graag een permanente oplossing voor, ik ben al eens bij de huisarts geweest maar die weet het ook niet. Restless legg syndroom heb ik niet. Graag tips of advies!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
15.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Jeukende voeten kunnen om verschillende redenen ontstaan. Vaak is een onschuldige aandoening de oorzaak van jeukende voeten, soms kan een onschuldige aandoening ernstig worden of is de oorzaak van de jeukende voeten ernstiger. In de meeste gevallen moet jeuk na een paar dagen verdwenen zijn. Is dit niet het geval of komen de jeukende voeten regelmatig terug, ga dan naar de huisarts. Doe dit ook als jeuk verandert in pijn. De meest onschuldige oorzaak van jeukende voeten zijn insectenbeten. Gebruik aceton of prikweg om de jeuk te verlichten. Let op allergische reacties zoals het opzwellen van de voet. Heb je huisdieren dan kunnen vlooienbeten een ondraaglijke jeuk veroorzaken. Je voeten staan op de vloer en zijn daarom vaak het slachtoffer. Behandel de huisdieren.