Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Hoe stellen ze reuma vast?

ik heb al een paar maand last van mijn rug voornamelijk schouder en sinds januari beginnen mijn benen en armen te verkrampen heb heel veel pijn heb een x-thorax gehad mn longen zijn verder goed maar nu heeft de huisarts hij had t over dat t weleens fibromyalgie kon zijn me doorverwezen naar een reumatoloog iemand enig idee wat ik ervan kan verwachten en hoe ze het daadwerkelijk vast stellen?

Weet jij het antwoord?

/2500

hoi Vlinder, vanaf 2006 begonnen bij mij ook die klachten, rugpijn, verminderde kracht in de armen, pijnlijke schouders nek heupen knieën en ga zo maar door, telkens kwam er wel iets raars bij, vingers, tenen of andere lichaam's delen die opzwollen, en zeer pijnlijk werden.. dat verdween ook altijd weer na een dag of 4, ook kreeg ik rare rode plekjes volgens de reumatoloog was dat psoriasis waar ik overigens nooit last van hebt gehad, afijn een heel lang verhaal kort maken, ik werd ook door verwezen naar de reumatoloog, dan ga je door de mangel heen, nu nu 7 jaar verder, en allerlei nieuwe aanwijzingen, is er uit uiteindelijk fibromyalgie vastgesteld, ( volgens mijn huisarts is dit ziektebeeld nog niet officieel herkent dus komt het in hun boekje nog niet voor in jou geval zou het zeker niet verkeerd zijn om inderdaad naar de reumatoloog toe te gaan, hopelijk voor jou kunnen ze snel een oorzaak vinden, of een goede diagnose stellen. wens je heel veel sterkte toe

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100