Al een tijdje tintelingen in benen in handen al vitamine b12 spuiten gehad maar heeft niet geholpen, en ook veel vermoeit wat kan dit zijn

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

Van een vitamine-B12tekort kun je diverse klachten krijgen, o.a. van het zenuwstelsel. Bloedarmoede, waardoor je snel vermoeid kunt raken, is een ander gevolg. Aangezien je vitamine B12 per injectie gekregen hebt zal er in je bloed een flink tekort zijn gevonden. Het lijkt me raadzaam om daar in ieder geval mee door te gaan maar hou er rekening mee dat je klachten meerdere oorzaken kunnen hebben. Als je niet veganistisch eet komt een B-12tekort niet uit de lucht vallen en moet je, samen met je huisarts, naar alle mogelijke factoren kijken. Al al een poosje extra vitamine B12 gekregen hebt moet je gewoon weer eens een afspraak maken om je gezondheidsklachten te overwegen. Overleg van tevoren of het raadzaam is om je een week voor dat gesprek even te laten prikken want meten is weten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik had precies hetzelfde en bij mij kwam er na een bloedonderzoekje uit dat mijn schildklier te traag werkte. Heb nu medicijnen en de symptomen zijn zo goed als verdwenen.
Misschien toch handig om een bezoekje aan je huisarts te brengen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een collega van mij heeft hetzelfde gehad, vermoeidheid en die spuiten en dat hielp ook niet. toen bleek dat ze botontkalking had. ze heeft ook een tijdje prednison geslikt tegen de pijn.
bij haar zit de botontkalking in haar ruggegraat waardoor de pijn (tintelingen) zich verspreidde naar haar armen en benen.
dus ik zou zeggen laat je daar eens op testen.
als het dit blijkt te zijn, krijgje medicijnen en dat duurt een paar weken voordat ze aanslaan.