Is het normaal als je duizelig word tijdens roken? :0

Ik ben een beginnende roker en ik word heeeel erg duizelig tijdens het roken :$ is dit normaal?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6K

Het beste antwoord

Nee dat is niet goed.
Ik ken zelf iemand die dat ook had en die is er gewoon mee gestopt, ik zou je het liefst aanraden om te stoppen met roken.

Groet,

Regiie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (13)

Ja dat kan. Dat gebeurt niet meer als je stopt. Dus ik zeg: doen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Neej lol, als ik jou was zou ik ermee stoppen 0.0
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
beter stop je heb je ook al die probleempjes niet :] nja zal wel moeilijk zijn om te stoppen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
stoppen!!!!!! voordat het te laat is en je verslaafd bent..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat heeft simpelweg te maken met een korte periode van zuurstoftekort, iedere keer dat je de sigarettenrook inhaleerd.

Toegevoegd na 3 minuten:
Uiteraard zou ik je ook willen advieseren om gewoon te stoppen. Het is smerig en stinkt ontzettend. Het is niet mooi om te zien (afknapper) en het is uiteindelijk slecht voor je gezondheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is het probleem.
Je hebt geen tolerantie voor nicotine, hierdoor wordt je duizelig.
Als je doorrookt zul je merken dat je nog duizeliger wordt, en dit na een tijdje afneemt.
En dan het volgende probleem.. daar is de tolerantie..
Als je dan nog door gaat roken, begin je aan je echte verslaving, aangezien je een tolerantie hebt opgebouwd en je er langzaam ''prettig'' erdoor begint te voelen.

Wil je trouwens die tolerantie bereiken, zit je al op paar sigaretten per dag, genoeg voor een verslaving.
Kun je jezelf dan niet in de hand houden (steeds sigaretten kopen), dan is de kans zeer groot dat je echt afhankelijk wordt.

Beter doe je het niet, rook zelf ook nog af en toe, maar als ik terug kijk, zie ik in dat ik het liever niet gedaan had. Hoop dat jij ook ooit nog zoiets ziet. Tenzij je er zelf gelukkig mee bent.

Toegevoegd na 42 seconden:
Verder, als je bij vrienden rookt en ze merken dat je ''ziek'' wordt van het roken, maak je jezelf niet echt populair mee, laat ik het zo zeggen.

Toegevoegd na 19 minuten:
Trouwens, wil je toch stug doorgaan met roken, neem dan een beetje goed merk.. American Spirit bijvoorbeeld.

Biologisch tabak, niet getest op dieren (volgens bronnen(?)) en zonder toevoegingen.

Maar let op: wel nog steeds schadelijk (misschien mindere mate dan andere merken, maar nog wel schadelijk..)

En alleen al uit respect voor de arme dieren lijkt dit merk me toch beste keuze dan..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet getest op dieren? Wat wil je daarmee zeggen dan? Natuurlijk zijn er wel tests geweest waarbij dieren aan rook werden blootgesteld, maar dat hing meer samen met de schadelijkheid van roken als zodanig, dat was niet bedoeld om een bepaald merk tabak te testen. Daarbij is het bij mijn weten nergens ter wereld zo dat tabak getest moeten worden op een manier die bijvoorbeeld gebruikelijk is bij medicijnen, om aan te tonen dat het veilig is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tabaks rook wordt op schadelijkheid getest door veel fabrikanten op dieren of apen e.d.
Tenminste, dit heb ik vernomen na wat rondlezen..
Er zijn ook verschillende sites die er informatie over geven. American Spirit zou niet getest worden op dieren, dus alleen uit principe leek me dit al een beter merk aangezien ik zelf ook vegetariër ben en deels veganistisch. Groetjes:")
Het is toch logisch dat als je je zelf aan het vergiftigen bent, dat je daar even niet goed van bent?

Je lichaam is niet gewend aan dat vergif.

Op het moment dat het wel gewend is, ben je verslaafd.

Dus NU STOPPEN!.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat jij zegt kan zeer goed. Beginnende roker dat nog niet gewend is aan nicotine beginnen duizelig te worden na een tijdje dat je rookt neemt dit af maar de verslaving neemt wel toe zodat je onafhankelijk ben van je sigaretten. Niet vergeten dat daar Teer , Benzeen, ammoniak in zit wat dus zeer gevaarlijk is. Die kunnen tot zeer ernstige ziekten leiden zoals hart en vaatziekten, longkanker , leukemie en andere bloedziekten. Nu je nog kan zou ik zeggen stop ermee als je nog een tijdje wil leven. Groeten Ritchie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn redenen zat waarom je duizelig wordt tijdens het roken: de rook bevat het giftige koolmonoxyde-gas waardoor er minder zuurstof in je hersenen komt, het bevat ook teerdeeltjes die zich vastzetten in je longblaasjes en zo de opname van zuurstof bij het ademen verminderen, en ook nicotine heeft rechtstreekse invloed op je hersenen.

Beschouw het als een waarschuwing van je lichaam en stop dus met roken!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer eens zware shag voor het ontbijt, op je nuchtere maag. Zorg wel dat je zit want zeker als je pas rookt ga je geheid tegen de vlakte na een flinke hijs. Dat komt vooral door de nicotine, die de bloedvaten vernauwt, ook van je hersenen, waardoor je duizelig wordt.

Diezelfde nicotine vernauwt ook de bloedvaten van je hart, zodat het minder zuurstof krijgt. je zult ook al gauw merken dat je handen en voeten kouder zijn als je rookt, eveneens door vernauwde bloedvaten. Als je er gevoelig voor bent kan het op de duur je benen kosten.

Punt is dat de meeste jongeren met veel bravoure beweren dat ze heel makkelijk kunnen stoppen maar het om onverklaarbare redenen niet doen. Ik denk eerlijk gezegd dat ze er diep in hun hart van overtuigd zijn dat ze dat eigenlijk niet kunnen. Laat e.e.a. eens tot je doordringen, zou ik zeggen. O ja, mensen die niet roken vind ik bijna altijd een stuk aangenamer ruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kristal
13 jaar geleden
+ Keesvi
Ja. herkenbaar. Duizelig/licht in je hoofd/misselijk soms. Eigenlijk helemaal niet lekker. En dan toch flink doorgaan...

Mooi moment om er gewoon mee te stoppen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, het is normaal want je lichaam duizelt van die ongezonde rook. Iedereen geeft al aan hoe slecht roken is voor je maar mochten ziektes je niet overtuigen, kijk dan eens naar de huid van iemand die jaren rookt, daar word je niet mooier van... Ik was zelf ook een straffe roker en weet waar ik het over heb. Weet je, je kan gewoon beter stoppen en tegen je vriendinnen zeggen dat je dat doet omdat het slecht is voor je huid. Je kan het beter nu doen, want je wil uiteindelijk, jaren later, tóch stoppen en dan kost het heel veel moeite en heeft het je ook bergen geld gekost. Je steekt in feite giftig geld in de fik en rookt dat op... raar toch.
13 jaar geleden
neen. je kan het beste zo vlug mogelijk een hersenscan laten nemen. ..