wat kan dat zijn die onderhuidse bultjes?

Mijn ene zus heeft al een jaar allemaal onderhuidse bultjes over het hele lichaam. Ze zijn van enkele milimeter tot 1 centimeter en je ziet niets aan de buitenkant. Ze is doorverwezen door de huisarts en alles is onderzocht. Niemand weet wat er aan de hand is. Ze kan ze bewegen en het doet pijn als ze er op drukt. Ze kan amper 500 meter lopen en ze is al moe. Ze weet zich geen raad, omdat men er maar niet achter komt wat het is. Nu denkt ze zelf dat het komt door haar tanden die onder de kronen zitten. En wil ze alles laten trekken en dan maar een kunstgebit. Maar stel dat het dat niet is. (dat denk ik dan als zus zijnde) Ik dacht dat het galbultjes waren, maar die zie je aan de buitenkant en bij haar zie je niets enkel voel je ze wel.

Heeft iemand hier toevallig wel eens meer van gehoord? Ik dacht ik kan het altijd voorleggen aan goeie vraag. Misschien komt dit heel zelden voor en weet toevallig iemand van goeie vraag een persoon die dat ook heeft of heeft gehad en wat het dan is?

Gonna

11 jaar geleden
2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heeft ze nog meer kenmerken op haar huid? Bijvoorbeeld veel pigmentvlekken?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Laat het aan de dermatoloog of andere specialist over, die weten wat ze moeten onderzoeken en hoe ze moeten onderzoeken, als iemand hier iets heeft gehad wat er erg op lijkt, maar het niet is, dan heb je je voor niets zorgen gemaakt, of juist geen zorgen, terwijl dat wel nodig is, nooit met een vage klacht, via het internet op zoek gaan naar wat het is of wat er aan te doen is, dat gaat nogal eens mis.
gonna
11 jaar geleden
Doki nee geen pigmentvlekken . Je ziet helemaal niets aan de buitenkant. Tja Crea ze loopt al een jaar bij de dermatoloog en die weet zich ook geen raad. IK maak me niet direct zorgen, maar we proberen erachter te komen wat het kan zijn. Het zou toch toevallig kunnen zijn dat er nog iemand is die dat heeft. Dan is internet nou juist een middel. Zo ben ik een keer erachter gekomen dat ik piteriasis rosea had, terwijl de toenmalige huisarts dacht dat ik exzeem had en ik maar smeren met die zalf wat natuurlijk niets hielp. Ik zag toen een foto op internet en wist meteen dat is wat ik heb. Ik heb ook geprobeerd op die manier achter die bultjes te komen, maar kan niets vinden. Gonna

Antwoorden (1)

Ben je ook bij een chirurg geweest? Ik heb namelijk ook zoiets gehad en dat bleken talgkliertjes en vetbultjes te zijn! Had er ook last van! Ze hebben ze toen operatief verwijderd! Hoop dat je er wat aan hebt! Sterkte!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
gonna
11 jaar geleden
Het is mijn zus die dat heeft. Zij heeft het over haar hele lichaam dus dat kan onmogelijk wegghaald worden. Het zijn er niet een paar. Dan zou de dermatoloog wel doorgestuurd hebben, maar die weet het dus ook niet. Bovendien zie je ze niet, maar voel je ze alleen en zijn ze pijnlijk als je erop drukt, plus dat ze zo raar vermoeid is. Weghalen is onmogelijk en de vraag is of dat iets zou oplossen als nog niemand weet wat het is Het zit over haar hele lichaam Gonna