Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

waarom heb ik pijn na kiné bezoek ?

Eenmaal per week ga ik naar de kinesist om mijn schouders te laten losmaken. Hij geeft dan 15 min.massage en 15 min. zet hij "stroom" op mijn schouders (bladen) en een warme doek.
Nu is het zo dat ik telkens de dag erna pijn heb over mijn hele lijf, bij elke beweging.
Ik heb dit al tegen de kinesist gezegd, maar dan geeft hij als antwoord "dat kan".
Daar weet ik dus niks meer mee, daarom stel ik mijn vraag aan jullie.
Heeft iemand dit ook al meegemaakt of gehoord ?
Alvast bedankt lieve mensen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Ook de kinesist staat op opgeven pagina beschreven. Een van de bijwerkingen van vertebrale manipulatie (passief bewegen van een deel van de wervelkolom, gepaard gaand met een krakend geluid) is een toename van de pijn die binnen de 24 uur na de behandeling begint op te treden. Die pijn kan één dag, of als men pech heeft een aantal dagen duren. Een eerste oorzaak van deze zogenaamde napijn is het uitrekken van spieren die onder een verhoogde spanning staan: spierhypertonie. Een geblokkeerd gewricht uit elkaar trekken vereist een kracht die groter is dan de spanning van de spier. Ze ondergaat dus als het ware een soort verrekking. Daarnaast wordt de 'napijn' ook veroorzaakt door de ontstekingsreactie die altijd in mindere of meerdere mate in het geblokkeerde gewricht aanwezig is. Het mobiliseren van een geblokkeerd gewricht brengt ook een tijdelijke opflakkering van de ontsteking mee. Naast pijntoename kan men ook een aantal vegetatieve reacties ondervinden, zoals zweten, hoofdpijn, lichte duizeligheid, een gevoel van vermoeidheid, slaperigheid en zelfs euforie.

Bronnen:
http://users.telenet.be/rc20234/degeyt.htm

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100