Als ik ga opdrukken krijg ik last van onder in mijn buik. Hoe verkom ik dit? En adem je nou in als je naar onder gaat of adem je nou uit?

Ten eerste krijg ik last van onder in mijn buik dat is vervelend maar daarmee kan ik nog opdrukken. Ook adem ik soms uit als ik naar onder ga en soms in. Waar houd ik het nou het langste mee vol?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.8K

Antwoorden (2)

Je moet bij het opdrukken je rug recht houdenn, dat zal een hoop schelen op de buikspieren. Normaliter adem je in bij het aanspannen van je spieren en uit bij het ontspannen ervan. Dus als je opdrukt, bij het omhooggaan inademen en als je weer richting de vloer gaat, uitademen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Over het algemeen geldt dat je uitademt bij het leveren van inspanning. Dus wanneer je je opdrukt, adem je uit, laat je je zakken, dan adem je in. Pijn in je onderbuik is een vage aanduiding, daarvoor kun je het best advies vragen bij een huisarts, sportarts, of fitnessbegeleider.

Toegevoegd na 8 minuten:
http://www.fitnessforum.nl/index.php/topic/1605-ademhaling-en-fitness/