Wondje bovenin bilspleet geneest niet?

In het verlengde van mijn bilspleet zit een wondje dat niet geneest. De huid rondom is ook rood alsof er een schaafwond zit. Het is zo erg dat ik telkens bloed in mijn boxershort heb. Wat te doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
103K

Antwoorden (6)

Wondjes in de bilspleet genezen moeilijk en kunnen door wrijving steeds weer opengaan. Houd het wondje goed schoon en een gaasje tussen je bilspleet zou de wrijving kunnen verminderen, of in ieder geval verzachten. Draag ook niet te strakke onderbroeken. Een verzachtende creme zou ook helpen, bijvoorbeeld Sudocrem.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik smeer al een tijdje Sudocrem, maar het wondje geneest niet. Wat nu?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan zou je toch kunnen gaan kijken of het wondje wel genoeg kans krijgt om te genezen. De huid bij de bilspleet is erg dun en gevoelig, door wrijving dmv lopen of fietsen kan het wondje weer irriteren en opengaan. Hiervoor zou een klein gaasje een oplossing zijn. Probeer het zo ver het kan te laten rusten. Zijn er andere bijzondere omstandigheden waardoor het kan zijn dat het niet geneest?
Het beste wat je hier voor kan gebruiken is Sudocrem
(bron)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou er Nestosyl opsmeren. Nestosyl is een geneesmiddel dat zonder recept verkrijgbaar is en werkt bij oppervlakkige schaaf- en snijwonden. De werkzame stof Pramocaïne helpt bij het herstel van wondjes en verlicht pijn en jeuk. De zinkoxide werkt direct verkoelend.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zinkzalf (zinkoxide werkt beschermend en licht samentrekkend op de huid zodat de huid sneller heelt.) Zolang het wondje niet is geheeld, kan een dagelijks bad met soda verlichting geven. Het houdt bovendien het wondje goed schoon.

Toegevoegd na 9 minuten:
Sommige mensen hebben baat bij het smeren van olie. Dit kan gewoon olijfolie of zonnebloemolie zijn. De huid blijft zachter en soepeler en beschadigt of barst minder snel. Blijft het wondje opengaan, dan kan de oorzaak liggen in het gebruik van wc-papier na het ontlasten; het papier schuurt te veel langs de huid en zorgt dat het wondje weer opengaat. Een eenvoudig middel om dit probleem te verminderen is het gebruik van babyzalf (zinkzalf) tegen rode babybilletjes. Smeer dit voor het ontlasten met behulp van wc- of keukenpapier in het verlengde van de bilspleet.. De huid wordt nu minder belast door het afvegen en het wondje zal minder snel opnieuw opengaan (indien nodig na afloop opnieuw insmeren). Eventueel overstappen naar een ander merk (zachter) toiletpapier.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je te erg twijfelt over wat ermee te doen, zou ik toch eens langs de dokter gaan. Die kan dan bekijken wat je eraan kan doen. Als de huid rondom rood ziet kan het zijn dat er al een infectie zit en een dokter weet dan het beste wat er goed voor is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou maar eens naar een dokter gaan. Een niet genezend wondje is nooit handig. De locatie suggereert misschien een zgn haarnetcyste, dit behoeft een kleine ingreep (die doorgaands door een chirurg wordt verricht). Zie bron.