Waarom moet ik zovaak naar de wc? (Lees beschrijving)

Zover ik het weet heb ik dit mijn leven lang al, dat als ik naar het toilet ben geweest één minuut later weer moet plassen. Ik probeer zoveel mogelijk in één keer te plassen maar dan moet ik daarna weer. En mijn vader heeft het zelfde probleem. En we drinken weer niet zoveel ik verwacht rond 2 liter per dag.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ritsuka
11 jaar geleden
Heb je dit al eens bij je huisarts nagevraagd?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee nog niet kan dit dan ernstig zijn?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is maar een gokje hoor, maar misschien geef je te vaak toe aan het geval dat je moet plassen ? Een blaas kan heel klein worden als je te vaak plast. Ik zou ermee naar de huisarts gaan, maar ook zeker proberen om minder vaak te plassen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oke dankjewel voor je reactie

Het beste antwoord

De overactieve blaas is een lichamelijke aandoening waar goede behandelingen voor zijn. Begin er dus mee om uw klachten bespreekbaar te maken. Voor uw arts is het een heel gewoon probleem. Hij of zij kan bepalen of uw klachten inderdaad veroorzaakt worden door een overactieve blaas en weet wat eraan gedaan kan worden.
Bezoekt u een arts over een vermoedelijke overactieve blaas, dan kunnen de volgende punten aan de orde:
Aard van uw klachten
Standaard lichamelijk onderzoek
Urineonderzoek (ter uitsluiting van o.a. blaasontsteking)
Plasdagboek waarin u bijhoudt hoe vaak u drinkt en plast
Soms wordt aanvullend onderzoek gedaan, om de blaas verder te onderzoeken. Dit gebeurt meestal in het ziekenhuis.
Zie bijgevoegde link.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Het zou kunnen dat uw suiker in uw bloed te hoog staat maar dan zou u ook een dorst gevoel moeten hebben en regelmatig drinken.
Best eens naar de dokter.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het kan zijn dat je blaas een beetje horizontaal ligt waardoor een deel niet uitgeplast wordt als je begint met plassen en een beetje naar achteren leunt. Als je dan weer opstaat kan het zijn dat de nog achtergebleven plas wel weer aandrang geeft.

Probeer dus eens na het plassen even naar voren of juist naar achteren te leunen en kijken of dat helpt.

Als je vaker blaasontstekingen hebt zou ik het eens voorleggen aan de huisarts, anders niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het kan zijn dat je door (onbewuste) spanning niet goed uitplast. Een vriendin van mij moet ook vaak. Zij kreeg van een uroloog de tip om te fluiten als ze plast. We hebben er vreselijk om moeten lachen, maar het werkt wel. Ik doe dat nu ook als ik weet dat ik langere tijd niet naar de wc kan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit heb ik zelf ook
Bij mij is door onderzoek een overactieve blaas vastgesteld.de huisarts kan u doorverwijzen voor onderzoek

B