Ik vergeet snel namen wat kan ik hieraan doen?

Vaak pas na 4/5 keer zien van die gene onthoud ik de naam. Wat kan ik eraan doen om hun naam te onthouden?

Beetje lastig voor me hobby dus heb een oplossing nodig

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Als iemand zijn naam zegt, herhaal hem door iets terug te zeggen: "leuk je te ontmoeten, (naam)". Of: "hoi (naam), ik ben (naam)".

Daarbij ga je direct een verbinding zoeken met de nieuwe naam. Zoek bijvoorbeeld iemand in je vriendenkring of familie met dezelfde, of soortgelijke naam. En plaats diegene in gedachte met de nieuwe persoon! Het beste kun je ze dan wat geks laten doen in je hoofd. Als je degene dan weer tegenkomt, denk je aan je familielid of vriend, met die gekke situatie. Waarbij de naam dus vanzelf naar boven komt!
Succes! Want oefening baart kunst!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goeie tips!
Zal ik ook proberen, want ik ben ook rampzalig in het onthouden van namen, en dat is nogal lastig, want ik ontmoet gigantisch veel mensen...
Dikke +!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hier nog zo eentje, ben meestal de voornaam al weer kwijt voor ze aan de achternaam beginnen.

Andere antwoorden (2)

De namen meteen opschrijven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kan ook een ezelbruggetje bedenken zoals theedrinken met Tiny. Misschien heeft Bart een opvallende blauwe trui etc. Bedenk iets wat lijkt op de naam en past bij die persoon. Het kan ook helpen om de hele naam te weten die bij een afgekorte naam hoort. Antoinette onthoud je vast beter dan An. Door associaties te maken met de naam onthoud je het beter. Daarom gaat het ook makkelijker als je iemand langer kent. Er zijn meer wegen in je hoofd die naar de naam leiden. Daardoor kan je het makkelijker vinden. Desondanks heb ik ook nog veel moeite met het onthouden van namen.