Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Veel druk op ogen en hoofd weet iemand hoe dat komt?

Ik heb al een paar aar pijn aan druk achter mijn ogen (meestal mijn rechter oog) en hoofdpijn, voorhoofd (ook vaak rechter kant). Ik ben langs de huisarts geweest en hij zegt dat ik voorhoofd holtes aan het aanmaken ben maar ik weet niet of dat ook echt waar is, ik ben ook langs de opticien geweest en zegt dat mijn rechter oog een afwijking heeft van 0.1 millimeter dus dat een bril 80% van de gevallen niet helpt. weet iemand wat het kan zijn?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Met ogen moet je geen grapjes maken. Als je echt vind dat je veel hoofdpijn hebt en een druk achter je ogen voelt, dan vraag je een verwijsbrief voor een echte oogarts. Heeft de opticiën ook je oogdruk opgemeten? Ik weet niet hoe oud je bent, maar in sommige gevallen is de combinatie van wat jij voelt een teken dat er meer aan de hand is en moet er echt goed worden gekeken. Het hoeft niet altijd te zitten in brillenglazen, er kan ook vanbinnen iets niet goed zijn. Een oogarts kan uitsluitsel geven.

Mogelijk heb je een chronische neusbijholte ontsteking, of voorhoofdholte ontsteking. Dit kan chronisch worden door b.v. een allergie of een slechte conditie. Of na een fikse griep/ verkoudheid, die niet volledig geneest.

Vraag de huisarts naar een verwijsbrief voor de oogarts. Komt hier niets uit, dan zou je ook om een scan, bloedonderzoek of iets anders kunnen vragen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100