Ik heb sinds zo'n anderhalve maand dat als ik ga opdrukken, ik een knak in mijn schouder hoor, wat kan dit zijn en wat kan ik er tegen doen?

Sinds zo'n anderhalve maand hoor ik als ik ga opdrukken een knak in mijn schouder. Dit gebeurt elke keer, dus het is niet zo dat het soms is, maar sinds anderhalve maand echt gewoon altijd. Voor het opdrukken warm ik meestal op en ga ik altijd een beetje rekken, maar dat helpt niet.
De knak is in mijn rechterschouder op het moment dat ik mijzelf naarboven druk bij het opdrukken.
De knak klinkt een beetje plop achtig, het is niet echt een knak die je hoort als je bijvoorbeeld aan je vingers trekt, maar toch anders. Het doet niet echt pijn, ik voel er weinig van, maar het is wel onprettig, ookal kan het zijn dat ik me dit onprettige verbeeld, net zoals iets als een nagel over een bord.
Ik druk nu eigenlijk niet meer op omdat ik bang ben dat dit niet goed is.
Hoe kan het komen, wat is het en kan ik ervoor zorgen dat het weg gaat? Is het verstandig om dit aan de dokter te vragen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (1)

Het is helemaal geen probleem dat het schouder blad "knakt" zoals jij het beschrijft. Er zijn verschillende mogelijkheden wat het kan zijn, maar in alle mogelijke gevallen is het niet iets om je zorgen over te maken;

Het kan zijn dat spieren over elkaar heen schuiven, en daardoor een knak achtig gevoel geeft, Je spieren in je schouders maak je door het opdrukken immers sterker, en daardoor ook dikker. Dit met als gevoel dat het dus wat knak-gevoel geeft.

Een andere optie, is dat het plaatsvindt in het kraakbeen gedeelte, echter kan ik dat tekstueel niet uitsluiten. Een normaal gewricht heeft kraakbeen nodig om een gewricht "gesmeerd" te laten verlopen. Op het moment dat er veel ruimte is in een gewricht, vult het lichaam dit gewricht aan met een soort van gas. Op het moment dat er minder ruimte weer beschikbaar komt, implodeert dit als het ware, waardoor er een knak-geluid ontstaat.

Beide verschijnselen zijn heel normaal, en niet ernstig. Mocht je erover blijven twijfelen, dan kun je altijd een bezoekje brengen bij een masseur, fysiotherapeut of huisarts.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oke, bedankt :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank Booker