Ik voel me nu al drie weken grieperig is dit normaal?

Het begon met een heftige keelpijn. Na anderhalve week naar de dokter geweest. Die zei dat t een heftige griep is. Inmiddels ben ik al weer twee weken verder. Ik voel me nog steeds grieperig en ook heel erg verkouden. Is dit wel normaal?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
12.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja,dat komt vaker voor.
Na een flinke griep kan je nog een paar weken last hebben(kwakkelen heet dat geloof ik),bij mij thuis hebben wij dat allemaal(ik,mijn broer en mijn moeder)dus kan best dat het nog ff duurt voor je weer helemaal 100 % bent.
Ritsuka
11 jaar geleden
Veel rust nemen, anders blijf je alleen maar doorkwakkelen.

Antwoorden (2)

Nee, dat is niet gezond. Griep duurt maximaal een week, als het na een week niet over is kan die keelpijn iets anders zijn, vraag bij je huisarts een verwijsbriefje voor een KNO arts, die kan je keel, neus en oren van dichtbij bekijken.

Sterkte ermee.

Laat je niet gemakkelijk afschepen met een griepje bij je huisarts, je school of werkgever kunnen jou goed gebruiken, maar het belangrijkste is dat jij je zo snel mogelijk weer fit voelen kiplekker.

Toegevoegd na 1 minuut:
http://nhg.artsennet.nl/kenniscentrum/k_voorlichting/NHGPatientenbrieven/NHGPatientenbrief/PBR9a.htm
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1. Griep duur: Hoe lang duurt de griep?
Veel mensen willen weten wat de duur van een griep is. Griep komt meestal heel plotseling opzetten. Het begint de meeste gevallen met rillingen, koorts hoofdpijn en spierpijn. De koorts loopt vaak snel op tot 39 °C of hoger en duurt vaak 3 tot 5 dagen.
Klachten als keelpijn en een droge hoest komen ook vaak voor bij griep, want het griepvirus veroorzaakt ook ontstekingen in het slijmvlies van zowel de neus-, keel- of bijholten, als in de luchtpijp, bronchiën of de longen.
Een griep duurt meestal een week, maar voordat iemand helemaal hersteld is, kan dat wel 3 weken duren! Hou daar dus rekening mee.
Iemand die ik ken heeft het standaard, zeker 3 weken van de kaart!

Je moet dus echt geduld hebben. Je afweersysteem heeft tijd nodig het (in dit geval hardnekkige) virus uit je lichaam te verjagen. Kruip nog even flink onder de wol. Neem je vitamines en slaap veel, dit is belangrijk zodat je lichaam kan herstellen. Succes en beterschap! Mocht het natuurlijk met een week alsnog niet minder worden, dan retourtje huisarts.

http://www.avogel.nl/Indicaties/Griep-duur-besmettelijk-incubatietijd.php