Geen.
Ik neem aan dat je bedoelt een reductie van alcoholische leververvetting en niet een reductie van het reduceren daarvan.

Leververvetting kan ontstaan door overmatig alcoholgebruik, maar ook overgewicht (vooral bij veel vet rondom het middel), een verhoogd vetgehalte in het bloed, diabetes mellitus en sommige medicijnen kunnen leververvetting veroorzaken.

Mensen met een alcoholische leververvetting wordt dringend geadviseerd te stoppen met drinken; zo nodig worden ze hierbij begeleid.
Alcoholische leververvetting heeft een gunstige prognose als geen alcohol meer gedronken wordt. Het in de lever opgehoopte vet kan drie maanden na het staken van het alcoholgebruik al verdwenen zijn.

Je kunt dus niet gewoon doordrinken en dan een pilletje nemen om de schadelijkheid van al die alcohol te
reduceren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik wilde je een plusje geven, maar ik mag nog niet. maar zeer goed antwoord!