Heb ik reuma?

Ik had al een paar dagen erge jeuk aan mijn tenen. Toen ik vanmorgen opstond, voelden de onderkanten van mijn dikke tenen hard aan. Toen ik enkele uren voelde dat ik mijn tenen niet goed kon bewegen, keek ik ernaar en toen zag ik dat mijn tenen allemaal opgezwollen waren. Ook de 'kussens' van de onderkant van mijn voeten. Ik ben bang dat ik nu reuma heb!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk eerder dat je hypochondrie hebt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Lijkt meer op wintertenen: http://nl.wikipedia.org/wiki/Wintertenen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
He, ja! Ik lijkt net hetzelfde als wintertenen

Het beste antwoord

Ga je niet onnodig bang maken. Het reuma fonds zegt het volgende over de eerste verschijnselen die op reuma kunnen duiden:
Hoe herkent u reuma?
Ga naar uw huisarts als u last heeft van:
het dik en warm worden van gewrichten
langdurige pijn in spieren en/of gewrichten
pijn en stijfheid als u even heeft gezeten/gelegen en weer in beweging komt.
Deze symptomen kunnen uiteraard ook iets anders betekenen. De huisarts verwijst u wanneer nodig naar een reumatoloog of andere specialist.
Meestal begint de stijfheid en pijn in de onderrug.

Maak je je zorgen, maak dan maandag een afspraak bij de huisarts.

Toegevoegd na 5 minuten:
Ik denk daarom niet dat jij reuma hebt, maar alleen een arts kan dat uitsluiten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Altijd aan een dokter vragen, nooit op internet opzoek gaan naar antwoorden, want dan eindig je vaak met de meest agressieve vorm van kanker bijv. , heel veel symptomen van gewone dingen komen ook ook voor bij ernstige ziektes.
Altijd dit soort dingen vragen aan de huisarts die kan je evt doorverwijzen of bloed afnemen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit klinkt meer als een overgevoeligheidsreactie, en lijkt niet echt op reuma.

Houden de klachten nog twee dagen onverminderd aan, of komt er pijn bij, ga dan even langs de huisarts om te vragen naar zijn mening.