Wat kan de medische oorzaak zijn van een gezwollen/ verdikte vinger?

Sinds ong. wat meer dan een week is voornamelijk de bovenkant van mijn pink dikker dan normaal. Het gaat dan voornamelijk om het gedeelte na het bovenste lijntje van mijn pink. Het is niet pijnlijk en ik kan mijn pink nog goed gebruiken. Het voelder eerder ietsje meer gevoelloos dan mijn linkerpink, ik vermoed dat dit komt door de verdikking.

Uiteraard zijn je vingers niet symmetrisch, maar ik heb aan drie mensen gevraagd welk van mijn pinken groter is. Een van die drie personen was mijn huisarts. Alle drie zeiden ze mijn rechterpink. Mijn huisarts zei ook dat het wat dikkig was, maar ze kon het niet met een eerdere situatie vergelijken.

Wie weet dat de medische oorzaak hiervoor kan zijn?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
21.7K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je al bij de huisarts bent geweest, waarom heb je het niet aan haar gevraagd?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb ik gedaan, maar in mijn specifieke geval kan ze niet speculeren over de oorzaak. Ze zei zelf dat ze niet weet waardoor het komt en daarnaast heeft ze mijn pink niet in een eerder stadium gezien om het te kunnen vergelijken.

Het beste antwoord

Kan een kneuzing of een ontsteking zijn, of een beknelde zenuw. Of iets heel anders, lastig te zeggen. Zelfs een insektenbeet of een splinter kan dit veroorzaken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Een zwelling kan zoveel betekenen, dat is niet zomaar te achterhalen. Zoals hierboven al genoemd is kan het zelfs door een splinter komen.
Het kan een ontsteking zijn, een allergische reactie, een gevolg van lichte trauma (als in: schade aan de vinger), ga zo maar door.

Ik zou me er niet zo druk om maken, de meeste zwellingen zijn met een weekje wel weer weg. Verergeren de klachten van gevoelloosheid, dan is het raadzaam dit te overleggen met de huisarts.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb het op een andere plek (middelvinger) en heb laatst deze test gedaan: http://www.hierhebikpijn.nl/fysiocheck/start en dan krijg je een rijtje mogelijke diagnoses met de kans daarop. Bij mij was de meeste kans op een klimvinger of iets waarvan ik de naam vergeten was.

Doe zelf even die test die kan ik niet voor je invullen omdat ik niet alle gegevens heb.