Plotseling gevoelig voor etensgeuren, tot misselijkheid aan toe?

Mijn vriendin is vegetariër en houdt niet van de geur van vlees. Dat was tot voor kort geen probleem, maar sinds een paar weken wordt ze regelmatig misselijk van de geur van mijn avondeten, soms zo erg dat ze de kamer uit moet.

Niets wijst op zwangerschap, en haar smaak/voedselvoorkeur is verder onveranderd. Enig idee hoe dit zou kunnen komen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
10.2K

Antwoorden (1)

Dat hoor ik meer van vegetariërs om me heen. Alhoewel het misschien niet al te aardig klinkt, ik bedoel het niet rot: Het zit tussen hun oren. Dat betekent niet dat ze naar de psych moet maar wel dat het eten van vlees door anderen, haar steeds meer gaat tegenstaan.

Als het gaat zoals ik het bij de mensen om mij heen zie gebeuren, zal zij in de nabije toekomst misselijk worden bij het idee dat jij wel vlees eet en dat heeft zijn weerslag op haar lust voor jou. Dus als jij vlees blijft eten: Get ready for a rough ride. :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
capthavoc
11 jaar geleden
ik vermoed zelf dat ze onbewust ontzettend zin heeft in vlees dat in zichzelf " afstraft " en dat werkt een negatief gevoel op
en voor je het weet zit je bij de geur van vlees dus in een
gevoels spiraal naar beneden
rose
11 jaar geleden
Of ze is de geur echt vies gaan vinden. Als je vaak knoflook eet vind je dat ook niet vies ruiken, maar als je nooit knoflook eet kun je de geur best vies (gaan) vinden. Ik ben zelf al 15 jaar vegetariër (vanwege het milieu, wat de kans dat ik last heb van morele walging een stuk kleiner maakt) en vind inmiddels vleesgeuren bepaald onaangenaam. Ik kan me goed voorstellen dat ik de kamer uit zou lopen als iemand een versgebakken stuk varken naar binnen draagt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk ook, dat het gevoelsmatig is.
Ik ben intussen ruim over de leeftijd heen, maar als ik (levenlange vegetarier) kinderen met een niet-vegetarier zou hebben gekregen, had ik een heel groot probleem gehad : eerst gezellig eendjes voeren en konijntjes aaien, en vervolgens m'n kindje een dood dier als eten door de strot duwen? Om het keihard te zeggen : vlees is een lijk.
Je moet het zelfs een beetje laten vergaan om het te kunnen opeten, en dan met allerlei kruiden en smaakjes en sausjes lekkerder maken. Het verteert moeilijk in je lichaam, en na een t-bone-steak is een mens lethargisch en moeierig. Misschien heeft zij er moeite mee de mond te kussen, die vlees gekauwd heeft?