een plek op mijn buik blijft na het verwijderen van een pleister pijn doen, wat kan ik hieraan verhelpen?

na mijn operatie zijn deze week de draadjes verwijderd evenals de grote pleister die de wonde bedekte. Vlak rondom de wonde is het nog allemaal gevoelloos, maar boven die zone is een breed stuk huid dat echt pijn doet. zelfs ietwat spannende kledij is pijnlijk.
ik kan daardoor enkel losse kleedjes aandoen en niks daaronder ter hoogte van mijn buik. dus geen onderbroek, geen kousenbroek etc. Dus onmogelijk om zo naar buiten te gaan. Nu wrijf ik er al enkele dagen goudsbloemzalf op maar dat helpt niet echt.
Het is dus zeker niet de operatiewonde (die doet al veel minder pijn) zelf maar ongeveer zo een tien centimeter ervan vandaan, en een strook huid van ongeveer 5 cm over de hele lengte van het litteken. Nochtans is er niets aan te zien, geen roodheid etc. Maar als ik eraan kom, oh oh. Ik dacht eerst aan een soort pleisterallergie, maar dan is het zo raar dat het fenomeen maar aan één kant is. de andere kant is prima in orde.
Wat kan ik hier best doen?

Het beste antwoord

Soms ontstaan er verschijnselen die typisch zijn voor zenuwpijn. De pijndrempel is vaak zeer laag (hoewel de patiënt dit zelf niet zo ervaart). De pijn kan een branderig karakter krijgen. De pijn kan gepaard gaan met tintelingen of andere sensaties die onplezierig kunnen zijn. Ook kan de pijn een schietend karakter krijgen dat vaak als steken of elektrische schokken kan worden ervaren. Tastprikkels kunnen pijnlijk zijn en het schuren van kleding over de huid kan als schrijnend worden ervaren.
Meestal na een operatie, gelieve contact op te nemen met uw behandelende arts. Ook kan het zijn dat je toch een allergie hebt op pleisterlijm wat zich later kan uiten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
liveisgreat
11 jaar geleden
het zijn vooral de tastprikkels, ik kan gewoon niks verdragen op dat stukje huid. had ook al aan allergie gedacht, maar het is zo raar dat dan maar aan één zijde van de pleister is...
ik moet volgende week vrijdag naar de dokter, zal me voorlopig behelpen met zalf en met alles "onder" mijn buik te dragen en daarboven een los kleedje. maar ook dat doet pijn als het de huid raakt. Idd. allicht een verlaagde pijndrempel.
liveisgreat
11 jaar geleden
en bedankt ook voor je antwoord
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als ik kan helpen graag, smeer er niet teveel op, heb zelf een grote buikoperatie gehad en ook schrale pijnlijke plekken, hooguit wat vaseline. sterkte!

Andere antwoorden (2)

Nestosyl is een prima produkt, het werkt oa jeuk en pijnstillend. Echt een wondermiddel.

Toegevoegd na 9 minuten:
De werkzame bestanddelen in Nestosyl zijn pramocaïne en zinkoxide.
Pramocaïne is een verdovend medicijn.
Zinkoxide beschermt de huid en werkt licht indrogend, jeukstillend en verkoelend.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
liveisgreat
11 jaar geleden
bedankt!
Wat kan ik hier best doen?

Niet zelf gaan rommelen met (dure) cremes of wat dan ook. Je weet toch niet wat de oorzaak precies is?

Wel:
Gewoon het ziekenhuis bellen!.
Het is heel normaal om na een operatie, als er wat is, het ziekenhuis, de behandelend arts, de chirurg, de specialist, om uitleg te vragen

Daar kan worden vastgesteld wat precies de oorzaak is
en een effectieve oplossing gegeven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
liveisgreat
11 jaar geleden
bedankt
heb ziekenhuis gebeld, maar daar wisten ze me niks zinnig te vertellen....
kmoet volgende week naar dokter, dus zal hem het daar vragen. vermits het echt de huid is en niet op wonde zelf denk ik nu wel dat een zalfje niet zoveel kwaad kan, en dat dacht men ook in het ziekenhuis.