Heb nu al een hele tijd lang last van verstopping, met daarbij boeraanvallen, misselijk als ik niet boer, iemand enig idee wat dit kan zijn?

Kan bijna nooit scheten laten, Boeren laten kost me ook weleens moeite, maar wanneer ik ze niet laat ben ik kotsmisselijk. Vaak buikpijn en mijn buik maakt rare geluiden: beetje zoals een gootsteen die leegloopt/wasmachine die draait. De klachten zijn begonnen nadat mijn (ontstoken) koperspiraal verwijderd is. Had hiervoor eigenlijk nooit lichamelijke klachten. Mijn huisarts, is geen fijne arts en ik ga er liever niet heen. Hij vind altijd, dat hij gelijk heeft, dat jij je aanstelt en dat vast wel allemaal meevalt. We zijn er trouwens al wel achter dat hij vrouwen anders behandeld(denkt dat hij beter is,macho.) Dus wanneer jullie denken dat dit echt het onderzoeken waard is, wissel ik van huisarts;) Alvast bedankt.. Groetjes Saskia

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Moet je daarbij ook braken? Waar zit de buikpijn precies? Heb je überhaupt ontlasting, en zo ja, hoe ziet deze er uit?

Het klinkt wel als iets dat aandacht verdient van een arts, dus ik raad je wel aan om dit niet zonder toezicht op te lossen. Als je je niet op je gemak voelt bij je huidige arts, is het sowieso verstandig om een andere te zoeken, maar ik zou het wel laten onderzoeken.

Tot die tijd is het verstandig om je eten goed te kauwen en voldoende vocht en vezels tot je te nemen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

welke arts heeft je spiraal verwijderd? kan je hem/haar niet bellen om te vragen of de symptomen iets met het verwijderen van het spiraal te maken hebben? het is
best in de eerste plaats advies te vragen aan degene die de ingreep heeft uitgevoerd. als het een complicatie betreft kan je best terug gaan naar deze arts.
Wat je huisarts betreft : een dokter die vindt dat je je aanstelt zou ik zeker niet aanbevelen. En zeker niet iemand die in jouw aanvoelen een lage dunk over vrouwen heeft.
Natuurlijk weet ik ook niet hoe jij bent. Als je telkens voor een kleinigheid in paniek en dan naar de huisarts holt om te vragen hoeveel tijd je nog rest om je testament op te stellen, dan zou ik zijn houding nog ergens kunnen begrijpen. Sommige huisartsen hebben het niet begrepen op angstige patiënten, dat heb ik ook gemerkt toen ik enkele jaren terug - na een zwaar ongeval - door een posttraumatische stressstoornis (PSS) heel vaak angstig naar de huisarts liep. Die man (mooie vent, maar ook ietwat macho) nam me ook niet serieus, dacht zelfs op een bepaald moment dat ik verliefd op hem was :-D.
Zodat ik dus van dokter veranderd ben. Ben nu bij een vrouwelijke arts die veel geduldiger is en me ook gesteund heeft om die PSS te overwinnen. Maar zo bestaan er ook mannelijke artsen hoor, die goed kunnen luisteren en je geduldig gerust stellen. Plus op zijn minst de moeite doen om een zorgvuldige diagnose te stellen. Dus verander maar, zou ik adviseren, hoor ev. eens rond bij anderen wie je zou kunnen nemen.
11 jaar geleden
doralien
11 jaar geleden
Hey,veel lucht is meestal gevolg van een slechte vertering en stoelgang.wat bij mij hielp is 2 kiwi s eten op een nuchtere maag.....weg last van lucht en terug een normale stoelgang. K heb met dat probleem jaren rondgelopen,tonnen medicatie genomen en door dit te doen alles terug ok. En blijf nooit gaan bij een arts die je niet au serieus neemt. Veel succes.
liveisgreat
11 jaar geleden
@sapsie ja he, die kerel had een eigendunk, daar ben ik toen erg van geschrokken. als hij me in de wachtkamer zag zitten in die PSS periode (voordien ging ik ook ongeveer één keer per jaar naar de dokter), sloeg hij zijn ogen in de lucht.
en dan zei die gewoon op een dag "waarom kom je voor zoiets eigenlijk naar mij? (hij was toen al zo'n 10 jaar de huisarts van mij en mijn dochtertje) waarom ga je hiervoor niet naar een gynaecoloog ?(ik was met mijn ongeval recht in mijn menopauze gedoken en had warmteoprispingen (dus niet iets waarvoor ik ook maar één kledingstuk hoefde uit te doen voor onderzoek). vermits ik dat niet kende ging ik - dus ook in mijn PSSfase - even horen of dit te maken had met mijn ongeval). Hij heeft toen na lang aandringen om iets te doen (gynaecologen hebben bij ons een gemiddelde wachttijd van 3 maanden) toch bloed geprikt. Hij zou me bellen als er iets was. Vermits hij maar niet belde heb ik uiteindelijk gebeld. Daar kreeg ik te horen dat ik nog nauwelijks hormonen aanmaakte. Dan stilte. En dan zei hij "het is niet te doen zoals jij elke drie dagen (sterk overdreven) aan mijn deur staat. waarom kom je ook altijd naar mij? er zijn ook andere dokters. dat is erg duidelijk he (mijn voornaam), maar je moet je geen illusies maken. ik ben een gehuwd man en hou van mijn gezin".
Ik viel eerlijk gezegd zowat van mijn stoel, heb hem verzekerd dat ik totaal geen erotische gevoelens bij hem had, maar gewoon heel bang was. Ben er dus nooit meer geweest.
Anderzijds : ik ken heel wat vrouwen die hem een ontzettend knappe man vinden. Mogelijk heeft hij dus geregeld patiënten die naar hem komen omdat ze in hun vinger gesneden hebben of zoiets.
Maar dit geheel ter zijde. Ik denk dat je in jouw geval echt eerst moet uitsluiten dat er iets aan de hand is. Mogelijk is er bij het verwijderen van het spiraal iets met je darmen gebeurt (bv. verklevingen) , dus dat moet eerst even bekeken worden. Verklevingen en andere beschadigingen aan de darm kunnen immers leiden tot een darminfarct en zover mag je het niet laten komen. Dat is niet enkel erg pijnlijk maar ook erg gevaarlijk.