hallo ik alle jaren darmproblemen en ik ga heel vaak naar wc en ik heb altijd opgeblazen buik is dat heel gevaarlijk mijn probleem kan ik doodgaan?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.5K
Ritsuka
11 jaar geleden
hoe komen deze darmproblemen? wat eet je op een dag?
ben je hiermee al eens bij een arts geweest?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja je gaat sowieso dood.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
wat bedoel je dat ik gaat sowieso dood ?
Ritsuka
11 jaar geleden
ieder mens op deze wereld gaat sowieso dood. De vraag is alleen wanneer.
En als antwoord op jouw vraag: dat kan alleen je huisarts bepalen. Ga daarheen, dan kan hij/zij diagnose geven of je doorverwijzen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ah oke dat is waar
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, klinkt als een lactose/gluten/glucose intolerantie. Naar de huisarts ermee! :)

Antwoorden (6)

Het feit dat je het al jaren lang hebt, geeft mogelijk aan, dat het niet om iets heel ernstigs gaat.
Je darmen kunnen op allerlei soorten prikkels reageren.
Zoals ,te lang ongezond eten.
Te veel alcoholgebruik.
Te lang, regelmatig terugkerende heftige stress.
Verkeerde manier van eten ( te haastig)
Een ernstige allergie.
Prikkelbaar darmsyndroom.
Om maar even een paar oorzaken op te noemen.
Kan je er niet achter komen, dan is natuurlijk je dokter de aangewezen man, waar je heen moet gaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
nu voel ik dat mijn buikprikkels en ik moet zo elk 30 half uur gaan naar wc om grootboodschap doen weten jullie misschien wat moet ik doen ?
Ritsuka
11 jaar geleden
huisarts, zoals in de laatste regel al staat. waar jij last van hebt is niet normaal
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Lijkt op de ziekte van Crohn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij Crohn zit toch ook vaak bloed bij de ontlasting en koorts.
Anders lijkt het meer op prikkelbare darm denk ik. Voor beide is onderzoek nodig (Crohn om te bevestigen, prikkelbare darm door de rest uit te sluiten) dus naar de dokter ermee.
Dood gaan kan, maar dat kan ik ook, en de rest van alle internetters.
Maar omdat je het al jaren hebt zul je er niet aan dood gaan hoor.
Het is wel gek dat je het al jaren hebt daarom adviseer ik je om eens langs te gaan bij een huisarts, want normaal is het natuurlijk niet.
Hij zal dan je ontlasting controlleren en kijken of er misschien iets mis is met wat je eet.
Doe dat nu maar dan weet je het zeker en de kans is groot dat je je zorgen maakt om niets. En als er wel wat aan de hand is dan kunnen ze er gelijk wat aan doen. Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou er even mee naar de dokter gaan. Het kan obstipatie zijn. Ik heb er als klein kind jaren mee rondgelopen en het was echt niet normaal meer hoe vaak ik naar de wc moest.

Mijn ouders hebben me meegenomen naar het ziekenhuis. Het bleek dat mijn hele darmen opgezwollen waren. Deze zijn daar met een laxeermiddel helemaal leeg gehaald (in 3 dagen in 3 keer). Dit heeft echt geholpen en ik heb medicijnen gekregen (een poedertje wat je door eten of drinken moet mengen). Dit helpt nog steeds goed :).

Daarnaast is een goede voeding belangrijk (veel groenten, fruit, vezels etc.)

Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, je kan doodgaan, maar dat kunnen we allemaal. Heeft het zin om elke dag met angst voor de dood rond te lopen? Volgens de gangbare theorie leef je maar éénmalig, dus lijkt mij het een goed idee om er het beste van te maken.

Je bent lang niet de enige op deze planeet met darmproblemen en je klachten lijken op PDS te wijzen. Laat het eens goed onderzoeken door arts(en), zou ik zeggen. Kost je wel ff je eigen risico, maar dan weet je ook wat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarschijnlijk ligt het aan je voeding.
Probeer eens puur te eten, geen dierlijke producten, zoveel mogelijk rauw, geen suikers, geen gluten.
Het kan zijn dat je een allergie of gevoeligheid hebt voor bepaald voedsel. Door bewust te gaan eten en te experimenteren door een paar weken vb geen gluten of geen zuivel, geen vlees of geen suiker te eten kun je merken of er verbetering komt.
Lees eens het boek Thrive Diet van Brendan Brazier, dat zal je veel inzichten geven over hoe je je lichaam op de juiste manier kunt voeden.
Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er bestaan talloze redenen waardoor je een opgeblazen buik hebt en vaak naar het toilet moet :
- verkeerde voeding voor je darm. Als je vaak darmprikkelende voeding (erg pikant, uien, koolsoorten etc..) eet dan kan er gasvorming ontstaan en frequente stoelgang.
- stress! darmen reageren vaak op angst en stress. en daarvan kan je dezelfde symptomen ontwikkelen.
- een overgevoelige darm (prikkelbare darmsyndroom) geeft ook opzwelling en frequente stoelgang.
- serieuzere ziektes, zoals darmpoliepen, ziekte van Crohn enz... kunnen ook deze symptomen veroorzaken. vaak gaan zij echter ook gepaard met vermageren.
Ik zou er niet vanuit gaan dat, als je er al jaren mee loopt, hier niks ernstigs aan de hand is. Bedenk dat je darmen je voedingsstoffen opnemen, dus hoe dan ook is het verstandig om bij darmproblemen (ongeacht door wat ze worden veroorzaakt) een dokter te raadplegen. Ernstige ziektes ontwikkelen zich vaak ook over jaren, maar daar moet je niet meteen vanuit gaan.
Op het eerste gezicht heb jij vooral last van angst en stress, zodat je ook in deze situatie meteen panikeert over doodgaan. Maar ik ben natuurlijk geen arts dus ik zou zeker de dokter (specialist zou ik aanbevelen) vragen wat er aan de hand is. Ermee blijven rondlopen, je hoofd in het zand steken en tegelijk in je broek doen uit angst om dood te gaan is niet meteen de weg naar een oplossing!

Toegevoegd na 58 seconden:
de opsomming van eventuele oorzaken is niet volledig hoor, maar uit andere antwoorden kan je nog andere mogelijke verklaringen halen...