Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Hoe weet ik of ik een lichte hersenschudding heb?

Ik ben gisteravond van mij paard gevallen, toen ze op hol sloeg. Terrecht gekomen op mijn rug/hoofd. Ik had wel een cap op, en behalve een kloppend hoofd geen pijn.
Vandaag ben ik alleen heel moe, beetje hoofdpijn en af en toe wat duizelig of verward. (En een stijve nek, jammer genoeg..)
Hoe weet ik zeker of ik een lichte hersenschudding heb?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Lichte hersenschudding. Een lichte hersenschudding kenmerkt zich door de volgende symptomen: hoofdpijn duizeligheid vermoeidheid verwardheid misselijkheid concentratieproblemen last van licht of geluid tijdelijk geheugenverlies Toch is het raadzaam je herstel goed in de gaten te houden, want ook al komen scheurtjes en bloedingen niet vaak voor. Ze kunnen voor gevaarlijke situaties zorgen wanneer je niets in de gaten hebt. Zie je na verloop van tijd geen verbetering in je toestand of ondervind je klachten die niet in bovengenoemd lijstje staan? Neem dan altijd contact op met een arts! De herstelperiode is voor iedereen verschillend. Waar de één na een paar dagen van zijn of haar klachten verlost is, kan een ander weken na de klap nog hinder ondervinden. Toegevoegd na 38 seconden: http://www.gezondheidsnet.nl/medisch/artikelen/2410/dit-moet-je-niet-doen-bij-een-hersenschudding

Door even langs een dienstdoende huisarts te gaan. Vandaag nog. Dus zoek even uit wie er weekenddienst heeft.

Met deze klachten mag je er wel vanuit gaan dat je dit hebt. Je kan naar de huisarts gaan maar die zegt toch dat je rust moet houden. En om er alleen naar toe te gaan om uit zijn mond te horen dat je een hersenschudding hebt is ook een beetje zonde. Je krijgt er van de huisarts toch niks voor. Gewoon paar dagen rust houden, niet teveel inspannende dingen doen en dan is het zo weer over.

Door een ct-scan van je hoofd te laten nemen. Alles wijst erop dat je idd een lichte hersenschudding hebt. Ik spreek uit eigen ervaring. Ik kon het alfabet traagjes opzeggen, was verward, hoofdpijn. Neem het zekere voor het onzekere en ga naar het ziekenhuis!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100