Aanvraag Buikwandcorrectie 2x afgewezen wat kan ik nog doen?

Ik ben 55 kilo afgevallen, heb smetplekken en mijn arts geeft aan dat een correctie de enige oplossing is. Menzis heeft mijn aanvraag al 2x afgewezen. De eerste keer gaven zij aan dat ik een brief moest hebben van de huisarts waar in stond dat zij het echt noodzakelijk vond. Ik ben naar de huisarts gegaan en kreeg deze brief en nu kreeg ik gister het bericht dat het weer afgewezen is. Zij gaven bij de eerste afwijzing aan brief van de huisarts of een kwart over je been hangend vel. En niet niet en.... Mijn BMI moet onder de 30 zijn en is dit ook en mijn gewicht moet stabiel zijn, en ook dit is het geval. Wat kan ik nu nog doen. Het smetten is echt heel erg, het doet pijn, is smerig en het stinkt. En het is een dagtaak om te verzorgen. Wie heeft er raad om het toch voor elkaar te krijgen bij Menzis, wie kan mij helpen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.6K

Antwoorden (1)

Van belang is te weten of je alleen een basisverzekering hebt bij Menzis. Want zij vergoeden slechts in een beperkt aantal gevallen een buikwandcorrectie vanuit de basisverzekering.
Vanuit de aanvullende verzekering Extra verzorgd 4 kun je wel zonder toestemming een buikcorrectie ondergaan. (zie in bijgaande bron 1)

Welk zorg wordt vergoed?
U krijgt een eenmalige vergoeding voor correctie van de buikwand tot € 1000. U heeft recht op deze vergoeding als de ingreep wordt verricht door een medische specialist.
Waar kan ik terecht?
U mag naar een medisch specialist die bevoegd is om een correctie van de buikwand uit te voeren. De medisch specialist is verbonden aan een ziekenhuis of een ZBC.
Heb ik voorafgaande toestemming nodig van Menzis?
Nee. Wel heeft u een verwijzing nodig van uw huisarts of medisch specialist.

Dan moet je dus wel bekijken of de premieverhoging voor deze aanvullende verzekering wel opweegt tegen die vergoeding.

Misschien kun je ook nog naar een andere zorgverzekeraar uitkijken voor het nieuwe jaar. Want er zijn er mogelijk een aantal die wel vanuit de basisverzekering vergoeden onder minder strenge voorwaarden. (zie bijvoorbeeld in bron 2 en 3)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een bwc word volledig vergoed als de arts het nodig vind en mijn arts vind het nodig.
Staat ook in de 1e afwijzing dat het uit het basis pakket vergoed word als de arts het noodzakelijk vind....
Uitkijken naar een andere zorgverzekeraar is helaas geen optie voor mij