Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Ik heb al 6 maanden een groeiende bult in mijn keel. Mijn huisarts zegt keelontsteking Maar verder geen klachten op wat slik problemen na Iemand idee?

Hij zit 2 cm baast mijn huig. Heb een foto toegevoegd. Maar die is niet van mij. Maar het lijkt erop. Mijn is groter. Keelamandelen heb ik sinds 2008 niet meer. Rara

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Brr zeker een "enge foto" zeg ! ;) Zo te lezen ben je dus op volwassen leeftijd geholpen aan verwijderen keelamandelen/tonsillen. Vroeger heette dit meestal knippen van amandelen. Bovenste deel werd dan als het ware "weggeknipt" en soms zelfs zonder verdoving of roesje! Tegenwoordig wordt wel voor een volledige verwijdering (pellen!)van de keelamandelen gezorgd. Met een soort tangetje/probeert de KNO-arts of assistent om de keelamandelen als het ware los te 'peuteren' van de onderlaag. (denk aan soort 'noten pellen') Bij volwassenen zitten de tonsillen veel vaster ingekapseld dan bij kinderen. Dan worden de amandelen zo nauwkeurig mogelijk losgemaakt van de onderliggende laag en dus (uit) gepeld. Ondanks de modernere technieken en zeker bij volwassenen KAN het zijn dat er een klein restje amandelweefsel is blijven zitten en meestal langzaam alsnog weer aangroeit. (Sluit ik in jouw geval en gezien je lange medische voorgeschiedenis niet uit dat "jij die uitzondering weer bent" ;)) Zolang je verder geen (slik)klachten hebt, geen pijn enz of bobbeltje wordt weer dik en rood, dan lijkt me dit wel onschuldig. Toch (is wel puur mijn mening) zou je HA je dit ook beter kunnen uitleggen als je al 4 x eerder dit aangaf en bij twijfel een verwijzing terug naar KNO geven voor wat gedetailleerder onderzoek en zekerheid ook voor jou!

ondanks de vrij gore foto snap ik niet wat je tegenhoud een andere arts te raadplegen. Toegevoegd na 35 minuten: En als je hier al een half jaar last van hebt........ ben je onnozel als je niet al eerder hebt opgetreden

Het zou kunnen dat de amandel aan die zijde niet volledig is verwijderd, en vervolgens het restant aan is gaan groeien. Dus dat het feitelijk een nieuwe keelamandel aan het worden is. Als je keelontsteking hebt gaat het opzwellen en krijg je er last van.