Hoe lang heb je ongeveer nodig om te herstellen van carpaal tunnel syndroom?

Ik heb carpaal tunnel syndroom operatie gehad onder narcose. Ze hebben gezegd dat ik 6 weken niks mag met mijn arm. Maar heb gehoord dat het wel langer kan duren.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
66.1K

Het beste antwoord

Na de operatie kunt u last hebben van een onaangenaam prikkelend gevoel (vooral ’s nachts). In de meeste gevallen is dit snel (binnen enkele dagen) verdwenen. Herstel van verminderd aanrakingsgevoel in de vingertoppen kan echter wel drie tot zes maanden duren. Ook bestaat er na de operatie een tijdelijk verlies aan (knijp)kracht. Herstel hiervan duurt doorgaans twee tot drie maanden. Het gebied van het litteken kan bij aanraken en druk nog gevoelig blijven tot enkele maanden na de operatie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat zal verschillen per persoon
Ik was met 6 weken al aardig hersteld
Ik ken iemand die na 4 weken al aan het sporten was
Je moet wel doen wat de dokter zegt
Ook je oefeningen
Beterschap!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat een aparte avatar;-))
Ja ik denk echt dat het bij iedereen anders is
Om uw hand zo snel mogelijk weer goed te kunnen gebruiken en voor een goede genezing van uw wond, adviseren wij u het volgende:

Houdt u uw hand de eerste twee dagen hoger dan uw elleboog om zwelling tegen te gaan. Draag deze eerste twee dagen een mitella. ’s Nachts als u gaat slapen, kunt u uw hand op een kussen leggen.

Na vijf dagen kunt u het drukverband zelf verwijderen en een pleister op het litteken plakken.

Houdt u de wond zoveel mogelijk droog, tot de hechtingen worden verwijderd.

Het is raadzaam uw vingers gewoon te blijven bewegen. Wel dient uw handpalm enige rust te hebben.

Krachtzetten dient u enkele weken te vermijden (bijvoorbeeld bij wringende bewegingen zoals deksels van potten draaien of schoonmaakactiviteiten). De wond kan anders opengaan, ook na het verwijderen van de hechtingen.
Na twee tot drie weken worden de hechtingen verwijderd. Dit gebeurt tijdens de controle op de polikliniek Plastische Chirurgie.

Het duurt ongeveer vier weken voordat u volledig hersteld bent. De pijn als gevolg van de operatie neemt meestal snel af. Het litteken is na een aantal weken vaak nauwelijks zichtbaar meer. Uw handpalm (het littekengebied) kan nog enkele weken of maanden gevoelig zijn. De tintelingen nemen snel af. Het terugkeren van het gevoel in uw hand kan soms maanden duren, afhankelijk van de ernst van de aandoening voor de operatie. Het kan ook lange tijd duren voordat de kracht in uw hand en pols weer normaal is. In een zeldzaam geval kan het carpale-tunnel-syndroom na enige tijd weer terugkeren.

Wanneer u weer mag gaan werken hangt af van uw werkzaamheden (huishoudelijke-, kantoorwerkzaamheden etc.). Dit kunt u bespreken met uw behandelend arts.

Toegevoegd na 1 minuut:
http://sz.oppc.nl/folders/folder-684.html