Ik heb steeds zo'n druk in mijn hoofd. Hoe komt dit?

Ik volg momenteel een opleiding waarbij ik de hele dag in een computerklas achter een pc zit. Ik ga altijd naar huis met een soort van druk in mijn hoofd, het is geen hoofdpijn.. Ik leef anders heel gezond en draag ook geen bril of lenzen..

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ben je verkouden misschien?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Neen, niet dat ik weet
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
en alleen druk of voel je verder nog andere dingen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Neen, ik voel alleen druk, alsof er iets zwaars in mijn hoofd zit..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
misschien je ogen eens laten controleren, draag je een bril?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Lees uitleg onder mijn vraag, neen ik draag geen bril of lenzen. Nu is de druk weg, het verdwijnt precies altijd 's avonds.

Antwoorden (5)

Misschien ligt het aan je houding?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat denk ik niet echt, op school zijn de stoelen redelijk comfortabel, sterke leuning, lokaal is goed verlicht en ik heb een grote tafel. Ik werk vooral met de Adobe programma's en daar kan je goed op inzoomen dus ik zit niet dicht bij het scherm te kijken..
Heb je voldoende pauze en wat doe je dan?
Ga als het even kan buiten wandelen.
Misschien zie je niet voldoende, laat je ogen eens nakijken bij een opticien, kan je zo langs gaan.

Doe regelmatig kantoorgymnastiek, zie link.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
die druk in je hoofd is ook een vorm van hoofdpijn.
Ben zelf chronisch hoofdpijnpatient en heb tig verschillende soorten hoofdpijn afwisselend waaronder ook die druk in het hoofd.
bij mensen die niet chronisch hoofdpijn hebben komt de druk in het hoofd
vaak door houding,te aangespannen nekspieren ,te lang in dezelfde houding zitten met het hoofd.
probeer regelmatig eens langzaam rondjes met je nek/hoofd te draaien met de kin op de borst beginnen en dan langzaam een ronddraaiende beweging en daarbij afwisselend de andere kant op.

Toegevoegd na 1 minuut:
oja,en rondjes met je schouders draaien,houd ook je nek en schouderspieren los.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb inderdaad soms rug-en nekpijn door in verkeerde houding te slapen maar dan straalt dat meestal uit naar mijn armen.. Soms word ik wakker met een gevoelloze arm doordat ik erop lag te slapen maar dat lijkt mij normaal als die weinig tot geen bloedtoevoer krijgt..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja de nek en schouderpijn geeft vaak druk in het hoofd.snachts raken je spieren al verkrampt door verkeerd liggen en dan ook nog achter de pc constant zelfde houding,daar krijg je geheid een drukkende kop van.veel je spieren los bewegen,wel doen anders verkrampen ze steeds meer
En kan juist omgekeerd zijn je arm haat slapen in bed omdat je spieren verkrampt zijn.
Spieren verkrampen door lange tijd dezelfde houding, verkeerde houding of stress en dit geeft druk op de aders in het hoofd. Wat soms helpt is paracetamol 1000 mg, ontspant de spieren een 4tal uren, en ook af en toe zachte draaiende bewegingen maken met het hoofd; niets forceren en vooral geen tracties of manipulaties laten doen waardoor het probleem eventueel eventjes kan helpen maar ook enerom verslechten;
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
paracetamol is geen spierverslapper,is een pijnstiller.
Als je achter de pc zit knipper je minder vaak met je ogen. Hierdoor worden je ogen "droog". Dit zou deze klachten kunnen veroorzaken. Tip: neem vaker even de tijd om je hoofd een aantal minuten weg te draaien van het scherm.