Hoe lang duurt het voordat schaafwonden aan het gezicht genezen zijn?

Ik heb dit weekend een scooter ongeluk gehad waarbij mijn halve gezicht soort van open lag. In het ziekenhuis zei de ene dat het 2 weken duurde voordat het was genezen en de andere zei een maand. Weet iemand hoe lang dit gemiddeld gaat duren? En hoe lang duurt het voordat een blauw (dicht) oog genezen is?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (1)

Dat is niet te voorspellen, ten eerste weten wij niet hoe diep die schaafwonden zijn en hoe snel jij geneest, dat is namelijk ook per persoon verschillend, maar bij mijn zoon was het na 6 weken nog licht zichtbaar, het blauwe oog kun je sneller laten genezen door Arnica D6 te slikken, dit is er in druppel en tablet vorm, de werking is hetzelfde.
Er bestaat ook een Arnica gelei, creme en zalf, maar smeren mag niet op open wonden, ik zou het in jouw geval dus ook niet doen, vlak bij je schaafwonden, maar de druppels of tabletten zeker doen.
Arnica D6 is verkrijgbaar van de merken Vogel en VSM, gewoon te koop bij drogisterij en apotheek.
Beterschap!