Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Hebben meer mensen extreme pijn na het nuttigen van alcohol?

Altijd als ik alcohol drink, al is het maar echt een bacardi breezer ofzo, ga ik daarna kapot van de pijn. De pijn begint in me nek en trekt door na me maag waardoor je niet meer weet of je moet zitten of liggen of wat dan ook en dat houd ongeveer 30 min aan. Wat kan dat zijn? Ik zit niet te wachten op reacties als; drink geen alcohol! Want ik drink dat al nooit door deze reden maar wil weten wat het kan zijn :-)

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Alcohol kan pijnstillend werken, bijvoorbeeld als je kiespijn hebt. Op het maagvlies heeft het echter een ander effect: Wanneer je alcohol drinkt prikkelt dat het maagslijmvlies en wordt er meer maagzuur geproduceerd. Op die manier kan overmatig alcoholgebruik leiden tot aantasting van het maagslijmvlies. Dat geeft maaglast of maagpijn. Ook eenmalig overdreven alcoholgebruik prikkelt het maagslijmvlies. Dit kan zodanig geïrriteerd raken dat er misselijkheid ontstaat en dat de maagwand samentrekt en je gaat overgeven. Omdat alcohol de zuurproductie in de maag stimuleert kan overmatig alcoholgebruik leiden tot maagontsteking of gastritis. Alcohol zou echter geen rechtstreekse rol spelen bij het ontstaan van een maagzweer. Als je toch wilt drinken is het misschien een idee om maagzuurremmers te gebruiken (Rennies) of van te voren melk te drinken. Als de klachten aanhouden, toch maar naar de dokter gaan, want misschien heb je al een maagontsteking.

Bronnen:
http://www.alcoholhulp.be/lichamelijke-eff...

Ja. Er zijn meer mensen die hier last van hebben. (Zie bron) Maak je zelf niet gek en ga naar je huisarts.

Bronnen:
http://www.medischforum.nl/onderwerp/22735

Er zijn vast mensen die daar ook last van hebben, maar normaal gesproken zou dat niet kunnen/mogen. Het zou een allergie oid kunnen zijn die dat veroorzaakt of een lichamelijk "probleem." Laat het dus (zoals eerder genoemd) door een huisarts bekijken. Hij kan beter oordelen van wat hij ziet/voelt/hoort, dan wat wij hier kunnen oordelen aan de hand van een stukje tekst.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100