Nee.Kalknagels zijn geinfecteerd door een schimmel. Hiervoor bestaan goede medicijnen. De dokter kan een recept schrijven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee.
Kalknagels zijn het gevolg van en schimmel, en die zijn te bestrijden, maar heel lastig, en het is een langdurige kwestie (tot de nagel helemaal opnieuw is gegroeid, wat wel een jaar kan duren, zeker bij een flink aangetaste en daardoor langzaam groeiende kalknagel).
Het dagelijks baden van de voeten kan daarbij uiteraard geen kwaad, en schone voeten / nagels bevorderen het herstel, maar het effect op de schimmel zelf zal niet meer zijn dan dat van tea tree olie op hoofdluis : nada.

Ik zit me overigens rot te googelen, maar vind geen verhalen over het verband tussen dit goedje en kalk/schimmelnagels. Het wordt voornamelijk verkocht als 'superfood' voedingssupplement. En één nogal discutabele site die het ook aanbeveelt voor andere schimmels zoals candida.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb geen enkele informatie over die uitwerking, terwijl wij in de natuurvoedingswinkel wel tarwegrassap hebben. Maar daar wordt niets over kalknagels vermeld.

Maar los daarvan:

Een kalknagel is een beschadigde nagel/nagelbed, en ziet er grijs uit en wordt in de loop der tijd dikker. En is niet te verhelpen. Helaas. Een kalknagel kan je alleen onderhouden door de nagel op een gewone dikte te blijven vijlen. De kartonnen vijl dan plat op de nagel leggen en vijlen. Niet té dun want het moet nog steeds een beschermlaagje vormen voor je teen.

Een schimmelnagel gaat nogal eens samen met een kalknagel. Namenlijk doordat de weerstand van een kalknagel vermindert is de nagel extra bevattelijk voor schimmel. Een schimmelnagel kleurt geel.

Zo kan je dus een kalknagel gemengd met schimmelnagel hebben, maar het kan ook zijn dat je een kalknagel óf een schimmelnagel hebt.

Als je een schimmelnagel hebt is daar zeker iets aan te doen, hoewel het een langdurige kwestie is. De ervaring leert dat een Nail Repair pen heel goed werkt. Het is duur, rond de 20 euro, maar je kan er zo'n 3000 keer je nagel mee behandelen, en dan valt het omgerekend weer mee. En omdat je er nog een jaar mee door moet gaan nádat de nagel weer gezond uitgegroeid is (vanwege de sporen van de schimmel, behandel je te kort dan krijg je de schimmel weer terug), is het van belang dat je de behandeling even makkelijk kan doen. Dus zonder pipetjes, lang laten opdrogen etc. zoals met andere producten
De Nail repair pen droogt snel en is effectief. Wel alleen de nagel en niet de huid eromheen behandelen.

Succes.
11 jaar geleden
Pieter2011
11 jaar geleden
Ik heb nog 3 van die stiften liggen: ze zijn net zo effectief als schoon drinkwater. Niet dus.
Kristal
11 jaar geleden
Ik heb er maar één en die werkt goed. Mogelijk heb je een kalknagel Pieter, er is veel verwarring met de benaming. Ook huisartsen noemen het een schimmelnagel wanneer het een kalknagel is en andersom.
En aan een kalknagel kan je nu eenmaal niet meer doen dan onderhouden zodat hij niet te dik wordt.
Kristal
11 jaar geleden
Ja, doe maar LGA. Ik heb het vak ruim 9 jaar beoefend en had destijds een goed lopende praktijk. Ben benieuwd wat zij ervan zegt :-)